Knäproblem

ufot

Trådstartare
Efter en ridolycka för drygt 3 år sedan har jag omfattande knäproblem. Höger knä är opererad tre gånger och kommer aldrig bli bra. Jag lider av ständiga smärtor som läkare inte hittar orsaken till.

Jag är rekommenderad smärtrehab och kommer att påbörja det efter nyår.

Jag går på full dos Naproxen och Alvedon med Morfin vid behov.

Är det fler här som har knäproblem? Är det något som hjälpt er? Hur gör ni för att klara vardagen? Hur orkar ni leva med ständig smärta?

Jag arbetar heltid, har egen häst och två katter. Det enda som inte gör ont är att rida. De värsta dagarna överväger jag att sälja hästen, men samtidigt är det han som får mig upp ur sängen på morgonen och gör att jag orkar fortsätta kämpa trots smärtan.

Jag har en bra arbetsgivare, anpassat arbete och arbetar mycket hemifrån. På arbetsfronten finns det ingenting att göra. Jag har det så bra jag kan ha det.

Det jag behöver tips på är hur man orkar leva med ständig smärta.

Jag har provat ”allt” känns det som och börjar förlora hoppet om att någonsin bli smärtfri. Jag har börjat acceptera allt jag inte kan göra, men just smärtan är svårare att leva med.
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 341
Senast: Murphy
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 003
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 752
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 653
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp