Bukefalos 28 år!

Knappt hanterad unghingst.

Sv: Knappt hanterad unghingst.

Kan nog inte hålla med om att jag tycker det är oseriös uppfödare. Hagarna verkar vara gigantiska, mkt gräs och ändå grovfoder, hovarna skötta. Kollade på bilder på förra årets åringar där och många hade då som honom mkt vinterpäls kvar i juni men i juli var den väck. Har mailat om dom har möjlighet att ta en ny bild på honom så man får se hur han ser ut för stunden. Så innan dess kan jag inte uttala mig om deras hästhållning.

Alex: Ska ha han främst till körning, men även ställa ut och tävla i hoppning för hand samt får han bra poäng på utställning testa få honom godkänd.
 
Sv: Knappt hanterad unghingst.

Jadu, en häst som är ett år och som aldrig blivit hanterad. Som ser så illa ut i pälsen mitt i sommaren och som du misstänker är full med löss och mask. Hur kan du inte tycka att uppfödaren är oseriös?
 
Sv: Knappt hanterad unghingst.

Som sagt vill jag inte uttala mig om jag tycker det är oseriöst eller inte för ens man fått ny bild på honom. Här har du tex 3 st åringar förra året i juni med mkt vinterpäls kvar.
Nr 1, Nr 2, Nr 3

Samma åringar 1 månad senare
Nr 1, Nr 2, Nr 3
Tycker de varken ser bukiga eller magra ut.
*Hittade dessa bilder efter jag startade tråden därför jag inte är lika kritisk för ens jag fått se nya bilder på han*
 
Sv: Knappt hanterad unghingst.

Då tolkar jag detta som att de inte får de vitaminer, mineraler som de behöver under vintern / våren eller avmaskas o blir bättre pga betet.

De har på bilderna fortfarande ej släppt allt.

Den var förvisso himla söt o kommer väl knappast att utsättas för hårt arbete i gruvorna:grin:
 
Sv: Knappt hanterad unghingst.

Vita manniskor har far inte freegraze utan djuren maste vara inhagnade. Pa reservaten far de daremot freegraze. Sa vilda hastar, bakom staket. I enorma hagar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Joro253
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 340
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp