Knepig jobbsituation - hjälp mig!

Jeenny914

Trådstartare
Jag har satt mig i en knepig situation jobbmässigt. Jag har jobbat en hel del på ett ställe, vi kan kalla det A, de senaste åren och är väldigt uppskattad där. Jag misstrivs inte direkt och jag har bra chefer, men jag tycker inte direkt om jobbet heller, och av den anledningen sökte jag även andra sommarjobb detta år. Då det inte verkade dyka upp något tackade jag ja till sommarjobb på ställe A, för något jobb måste jag ju ha.

Men! Nu har jag fått komma på två intervjuer på ställe B, för ett jobb jag skulle tycka bättre om än det första. OM jag blir aktuell för tjänsten B - hur säger jag till ställe As chef att jag inte längre kan jobba hos dem i sommar? Går det ens?! Jag har inte skrivit på något kontrakt hos A, men det kanske gills muntligt? Och även om det går att juridiskt dra sig ur, kommer jag sabba mina chanser att få jobba hos dem i framtiden?

GAAHH. Det blev en himla dum situation detta. Jag slits mellan vad jag vill och vad jag borde. Hjälp, någon?
 
Ta jobb B som du hellre vill ha. Ja, du kommer med största sannolikhet sabba dina chanser att fortsätta hos jobb A men jag skulle nog tycka att det var värt att chansa på ett jobb som känns roligare. Man ska ALDRIG känna sig skyldig gentemot sina chefer i en sådan här situation, man håller sig själv närmast och du måste göra det som känns rätt för dig. Det finns alltid folk som behöver jobb så dina chefer kommer klara sig fint (vilket ju också är den förmodade anledningen till att du sabbar dina chanser att jobba där igen - dom får in ny personal).

Du är inte juridiskt bunden på något sätt eftersom att ni inte har skrivit papper, i så fall ska ni ha skrivit anställningsbevis. Hade ni skrivit papper hade du haft info om uppsägningstid på det men eftersom att det är muntligt så är eran överenskommelse lika osäker för dig som för dem. Är de erfarna så vet de hur det ska gå till och att om man inte håller i någon så springer den iväg, om inte annat så lär de sig det nu och då är du ju faktiskt snäll mot dem som lär dem något ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 224
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 331
  • Artikel
Dagbok I tisdags blev det inget jobb sökt då jag "sjukskrev" mig från den aktiviteten. Jag kompenserade genom att söka två jobb på onsdagen...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Zpunk
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp