C
CeciliaAndersen
jaaa, jag vet inte alls vad vi ska sätta för bett i min systers ponnyhästs mun.. för två årsedan när tandläkaren var här sa han att Schrek drog bak bettet i munnen och slet på tänderna, tandläkaren kollade på bettet och han tyckte det var en aningens stort, så vi bytade till en mindre storlek, och nu detta året han var här, så har han ändå slitit på tänderna baktill, men tandläkaren tycker inte bettet är för stort..
det är ett tredelat han har..
så nu är frågan, vad ska man ha för bett så han slutar dra bak det?
har funderat på rakt nova bett..
han går ganska bra på sitt tredelade bett, lite ostadig i formen, kan ibland nästan kasta lite med huvudet, men han är bara 5 år och rids knappt, så jag tror det har med orken att göra att han inte går i någon vidare stadig form och blir snabbt trött..
bettlöst och hackamore är inget allternativ, då det är tänkt att han ska tävlas..
så frågan är, vad ska vi prova för bett?
det är ett tredelat han har..
så nu är frågan, vad ska man ha för bett så han slutar dra bak det?
har funderat på rakt nova bett..
han går ganska bra på sitt tredelade bett, lite ostadig i formen, kan ibland nästan kasta lite med huvudet, men han är bara 5 år och rids knappt, så jag tror det har med orken att göra att han inte går i någon vidare stadig form och blir snabbt trött..
bettlöst och hackamore är inget allternativ, då det är tänkt att han ska tävlas..
så frågan är, vad ska vi prova för bett?