Knights Lady Hawk

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 429
M

MalinArnells

Hallå alla sadelkunniga.
Jag tänkte höra vad det röda järnet i knights lady hawk motsvarar för vidd ungefär?
Min pålle har 36 på sin prestige...med fårskinnspadd. Så han kan ha 35 också utan padd.

Sv: Knights Lady Hawk

Prestige är väl ganska smala i sina vidder har jag för mej?

Hursomhelst så är det extra vida koppjärnet i en lady hawk väldigt bred, & vanliga järnet är mkt vidare än wintecs bredaste järn till sina vanliga modeller( 105 grader), gissar att vanliga järnet i lady hawk är över 110.

Du borde kunna ha ett rött järn med padd i en KLH men du kan väl köpa till ett normaljärn också...

Ja, fick en bild frammifrån på KLH men tyckte den såg smalare ut än min, fast det kan ju ha varit att bilden var lite missvisande bara.
Tack för svaren! :)

Fjordtokan Har du sen KLH?

Ni andra som haft/har sadeln då, vad har ni för erfarenheter av den. är det bra/dålig? prisvärd? osv...

Hallå alla sadelkunniga.
Jag tänkte höra vad det röda järnet i knights lady hawk motsvarar för vidd ungefär?
Min pålle har 36 på sin prestige...med fårskinnspadd. Så han kan ha 35 också utan padd.

Jag har ett löst järn från just en Knight Lady Hawk hemma. Det satt i sadeln när jag köpte den. Har mätt det och det är 95 grader. Vad det motsvarar jämfört med en Prestige vet jag inte men där har du gradtalet i alla fall.

Då verkar det som ett rött järn skulle passa din häst om du lägger under en fårskinnspad eller liknande.

Ah vilka bra bilder! Vad tyckte du om den då? är det nått vidare stöd i den?

Vad tycker du om sadeln då? är den okej för det priset?

Absolut en bra sadel för det priset. Jag sitter bra i den. Den ger lagom stöd och en naturligt lodrät sits. Det enda jag inte helt gillar är att den är lite bred i sätet för mig. Men annars är den riktigt bra.

KL
nu har jag fått hem sadeln och den var lite för trång. Röda järnet som satt i var inte alls lika vid som min prestige (36) jag funderar på om det går att böja ut det lite? eller måste ja betala nästan 300 kr till för att få hem det vita järnet? föresten, i vilka webshops kan man köpa lösa järn till knights?

ja fick hjälp av gubben och satte den i en slags press... det blev bra.

Liknande trådar

Utrustning Vår häst har en Prestige X-Helen i vidd 33, den ligger jättebra både med och utan padd/paddschabrak. Har provat en prestige i vidd 32...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: Mirabilis
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Emiro
·
Utrustning Bilder kommer ev, vill ha ägarens tillstånd innan jag lägger dem här. Men det borde gå att råda lite allmänt utefter info ändå? Det är... 2
Svar
25
· Visningar
3 626
T
Utrustning Är det någon som vet någon butik på nätet där man kan köpa koppjärn till Knight lady Hawk. Vill helst ha orginal järnet.
Svar
4
· Visningar
2 065
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna