Bukefalos 28 år!

Knöl i handflatan

Ponsse

Trådstartare
Jag har fått en liten knöl precis nedanför långfingret på handflatan. Knölen är ungefär lika stor som en ärta och sitter lite nedanför "vecket". Gör inte särskilt ont. Upptäckte den när jag skulle öppna en tung dörr idag och den kom ikläm, då gjorde det lite ont.

Vad kan det vara? Bero på? Någon som haft likadant? När går den bort? :(
 
Sv: Knöl i handflatan

Kan det kanske vara den sk "Vikinga sjukan" vi pratar om i det här fallet? Den går i arv. Min pappa har enorma sådana knölar i båda händerna som gör att han måste opereras pga inte kan räta ut händerna längre. Jag har också fått nu i båda händerna men mina är liksom dina endast som små ärtor. Det är en "sjukdom" som tar många år på sig att utvecklas enligt ortopeden mer än 10-15 år och inte ens då räknas det som ett problem nog att operera. Det är inte farligt men kan vara ömt/göra ont vilket det även gör på mig!

Nu är det ju inte säkert att det är just detta du har, men det låter som det!
 
Sv: Knöl i handflatan

Hej!

Jag tror det var ett sånt min syrra hade. En knöl på handleden. Den skulle opereras bort men i samma veva lyckades hon drämma handleden i en vägg så den löstes upp av sig själv... :-)

/Lavinia
 
Sv: Knöl i handflatan

Googlade och det skulle kunna vara det. Kunde bero på överansträngdhet, och jag har tränat rätt mycket med skivstänger den sista tiden, så det kan jag tänka mig.
Jag är dock inte säker på om det kan vara ledvätska som ligger i en liten "säck", för den är så hård. Isåfall måste den vara sprängfull. Det känns som ett ben typ. Och den gör ju inte direkt ont så jag kan inte tänka mig att den är sprängfull?
 
Sv: Knöl i handflatan

Jag tänkte ringa läkaren imorgon :)

Men bukes erfarenheter brukar ju vara guld värda ;)
 
Sv: Knöl i handflatan

Min sån var också väldigt hård och jag fick den när jag hade överansträngt mig. Jag har ju ingen annan erfarenhet av detta än just denna knöl, men den försvann efter ett par dagar och då var den plötsligt bara borta. Min satt under pekfingret och var också som en ärta ungefär.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 330
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: ryujaneiro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 679
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp