Knöl under magen !!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare PimPim92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 618
P

PimPim92

I Tisdags fick jag en ny häst. Det är ett treårigt sto.
Hon har en knöl under magen och jag vet inte vad det är.
Den är c.a 5-10cm lång och 5cm bred. och så står det ut från kroppen c.a 3-5cm.
Den stitter ungefär 20-30 cm från juvret. Vad är det för något ?
Hon verkar inte ha ont av den, men kan det vara naveln kanske ?

Tacksam för svar ! =)

Sv: Knöl under magen !!

Hej,
Är den av hud & päls om du förstår vad jag menar:p ...eller har den ingen "päls på sig" ..för i sånna fall kan det ju vara en ink...
Min häst hade det, och den såg bokstavligen ut som en hjärna som hängde under magen på honom :p Han skulle slaktas pga den:( ...men vi ströp den med fiskelina & den har inte kommit tillbaka:) för annars brukar ju inkar vara svåra att få bort...
Ojj, blev visst långt nu, men det är svårt och säga vad det kan tänkas vara när man inte vet hur den ser ut... :)
Lycka till me "naveln" :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 023
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har senaste dygnen fått känna på en ny upplevelse. Yrsel när jag ligger ner. Jag lade mig på schäslongen häromdagen och allt bara...
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: tott
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 676
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka