Knoppa manen på utställning?

_Runaway_

Trådstartare
Jag undrar lite vilka hästar som "får" knoppas vid utställning? De naturnära raserna ska ju helst inte flätas, men min häst är en salig blandning av naturnära och icke sådan :D Arab på pappans sida och New forest på mödernet. Kan jag då knoppa honom? Eller rycka manen, låta den vara helt vild?

Sv: Knoppa manen på utställning?

Antar att din häst/ponny är reggad i ASRP som ridponny eller korsning. Där kan man knoppa om man vill.

Så knoppad eller ryckt man skall det nog vara på din .

Det man ska göra på en utställning är att framhäva fördelarna och dölja nackdelarna så mycket det går, dålig hals=ryck manen så den den står upp till ex.
Har den kort hals= låt manen på manken vara kvar (en del klipper bort det tyvärr)
Lågnt/stort huvud= bred achennosgrimma som bryter av o.s.v.

Vill till att hästen har en enormt fin överlinje med "hingstnacke" för att lång man ska vara till fördel för hästen. p.r.e, arab, welsh m,m,

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 229
Senast: valpköpare
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 421
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 487
Hästvård Jag har en häst av den håriga sorten. Jag får göra det mesta med henne, men hon gillar inte när jag rycker manen. Försöker att ta några... 2
Svar
29
· Visningar
6 701
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka