Knoppar, eller flätor?

L

Linker

Jag är ju som sagt väldigt grön inom dressyren :p Men får man ha utsläppt man, eller måste man ha knoppar? Har en nordis med väldigt mkt man (lite svårt att knoppa) Isf får man ha alla sorters flätor ex: Hingstfläta. Är de okej? Och när man ska tävla LC:1 måste man ha vita ridbyxor då? Vad är det som gäller då? :angel:
 
Sv: Knoppar, eller flätor?

Du behöver inte knoppa eller fläta. Ridbyxor kommer jag inte ihåg, men tror de ska vara ljusa.
 
Sv: Knoppar, eller flätor?

Nej, du måste inte knoppa manen.

Du får lov att ha hingstfläta.

Och du måste inte ha vita ridbyxor. Du får själv välja.

Stallbacken.com är en bra sida att läsa innan du ger dig ut och tävlar.

Lycka till! :banana:
 
Sv: Knoppar, eller flätor?

du behöver varken knoppa eller fläta manen. det beror nog på vad de e för tävling du är på. om man pratar med den som håller i den och fråga om du får rida i mörka så tror jag att du får det.. de gjorde jag. :)
 
Sv: Knoppar, eller flätor?

Man behöver inte fråga om lov! Det står i TR att man får rida i byxor av valfri färg. Däremot har ju nästan alla vita... Eller rättare sagt: Det står inte angivet ngn färg vilket innebär att det är valfritt.
 
Sv: Knoppar, eller flätor?

Tack för alla svar,:bow:jag själv och hästen har alltid blått så det vore en fördel om vi fick ha blå ridbyxor haha :p
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 721
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 413
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 606
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp