knoppar...

TheHunted

Trådstartare
Ursäkta för okunskapen, (Är hoppryttare:o haha)
Måste man ha knoppar på dressyr tävling?
Visst är det finast med det så om jag ska tävla så ska jag försöka få min ponnys bångstyriga man till rätta, men det var bara en fundering...

Sv: knoppar...

Beror på vad du tävlar...regionallt tror jag det är knoppkrav.. Men tänk också på att domarna kan tycka att det ser "ovårdat" ut utan knoppar. Jag vet själv vilket h*****e det är att knoppa ponnyman.. Men om det kan dra ner poängen, slavar jag hellre en timme extra istallet än får sämre poäng...

Jag som var överygad om att det var ett tvång... hehe, men ok då.

I TR II mom 220 står "Flätning av man och svans och mönsterrykt på bakdelen är tillåten"
Marija

*knapplån*
Om hästen har lång man så kan man ju göra en inbakad fläta (ardennerfläta). Flätar man bara hårt och jämnt blir det lika prydligt som att knoppa.
Annars är det väl bara att rycka manen tills den går att knoppa!

Nirak

Nej,du behöver inte ha knoppar..
Men det är ju såklart att du ska ha knoppar;):p

Är det inte så att dommaren måste se halsen, och att man därför måste ha knoppar/stubb/ponnyfläta/fisknät? Hade för mig det men kanske har fel:P

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Mli
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Freazer
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
964
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?