Knuta=körtel

Shettisar

Trådstartare
Var hos veterinär med hunden i Fredags pga en knuta han fått på svansen. Veterinären säger då att den knutan är vanlig då det sitter en körtel på svansen som kan överproducera "doftämnen. Men nu undrar jag då jag aldrig hört om en sådan körtel på det stället,vad är detta för körtel? Den sitter ca 5 cm ner från svansroten på ovansidan av svansen.
Ska iväg nästa fredag och söva honom för att ev kunna skopa ur denna knuta.
 
jag kommer inte på vad den heter, men den är ganska tillbakabildad hos tamhundar. hos vargar är den dock fortfarande fungerande och används som ett kommunikationsmedel.
 
Nova var också svullen i den ett tag.
Min vet. sa som Cillamuffins att det är ett kommunikationsmedel!
Inget farligt, och hennes fick vara. Nu har den gått ner igen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 237
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 051
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
1 920
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp