Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

köp - men sen då?

Modest

Trådstartare
ska snart köpa stoet som jag har tittat på
hon är tävlad, och jag ska tävla.

vad gör jag?
angående ägarbyte, ändra hennes licens, ändra i passet m.m?
nån som har gjort det? eller nån som är så snäll som kan hjälpa mig?

TACKSAM FÖR ALLA SVAR!:bow:

Sv: köp - men sen då?

Tänkte bara på en sak efter andra tråden, har du kollat upp hästens tävlingsresultat, för det finns en del folk som faktiskt försöker ljuga till lite bättre resultat...

Ang ägarbytet så fyller säljaren i en "ägarbytar lapp" som man fick i anslutning till de nya passen. Säljaren ska sedan skicka den lappen till det förbund där hästen är reggad i. Du får sedan hem till dig en klister lapp (eller nått) som ska klistrat in i passet.

Ang licensen så vet j ga inte, men det är bara till att ringa/e-maila till ridsportförbundet så kan de svara på dina frågor!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5530 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej är lite ny här så är lite osäker på hur man gör men jag har en fråga. Jag och mina föräldrar har tänkt oss att köpa en häst till...
Svar
8
· Visningar
851
Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
190
Ekonomi&Juridik Hej! Jag har börjat kolla efter en hobbyhäst med plus i kanten och finkammar Hästnet varenda dag. Jag ser en hel del hästar som står...
Svar
15
· Visningar
1 570
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
1 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kompromissa om boendeort
  • Bebissug och kropp som skriker
  • OS Tokyo 2020 / 2021

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021