Köpa beg. soffa....

uma

Trådstartare
Nu är det dags för mej och sambon att börja renovera övervåningen. Har betat av kök, badrum, vardagsrum och tvättstuga nere. Denna gång är det hallen på övervåningen som står på tur. Har tänkt att det inte ska bli så fasligt dyrt den här gången (hm, får se hur det blir med det...). Kök, badrum och tvättstuga var ju ganska kostsamma historier.
Jag har redan börjat spåna kring inredningen i den här hallen. I dagsläget fungerar den bara som genomfart till "konteret" och sovrum men jag vill göra det till ett skönt rum att slappa i. INGEN TV!!! Bara soffor, mysbelysning, spel, böcker etc.
Hur som helst; spanar efter en soffa/soffgrupp och tanken är att hitta en begagnad.
Kollar på blocket dagligen men har inte hittat DEN soffan än men slogs av en tanke idag. Hur märker man om det är äkta skinn eller "skai"?
Nu för tiden görs ju väldigt bra skinnimmitationer och det är inte helt lätt att se/känna vad som är äkta. (lukten på lädret försvinner ju efter en tid)
Kom på, att vi kan ju faktiskt kanske blir lurade, då vi köper en beg. soffa i tron att det är en äkta skinnsoffa?! Eller? Nå´n som har erfarenheter av detta? Nå´t bra tips på hur man ser att det är skinn eller inte?
//Inredningsdecignern
 
Sv: Köpa beg. soffa....

Om du ser vad det är för märke eller får svaer på vart den kommer ifrån kan du väl kanske söka på det märket och se vad den är gjord av, annars brukar sådant stå någonstans på soffan en liten lädersymbol på nån lapp.
 
Sv: Köpa beg. soffa....

Förlåt en dum fråga, men om du inte kan se, känna eller lukta skillnaden, vad är då problemet?
 
Sv: Köpa beg. soffa....

tja skye är ju ganska mycket billigare som regel och vad jag sett så håller det även sämre.
 

Liknande trådar

Hemmet Vet väl inte om någon är intresserad av att följa renoveringen av "mitt" hus (mamma och hennes man köper det, jag hyr), men jag känner...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
28 846
Senast: Trott
·
Fritid Jag och sambon funderar över potentiella lösningar för gården som vi håller på och ska ta över. Vi bor själva i ett hus fem minuter...
2
Svar
21
· Visningar
11 850
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 428
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?
  • Flämtningar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp