Renovering av "mitt" hus

Helgen har mest spenderats utomhus. Ett hål i taket har lagats och vi har grävt igen hålet där slagen med avrinningsvatten från luftpumpen är nerlagd i. Har även påbörjat att röja undan bergenia-fältet. Skitäckligt med all den gamla äckliga sörjan under de nya bladen. Rötter tjocka som mina handleder och jorden är full av smårötter... Marken är dessutom dyngsur under/runt omkring. Jag hoppas det torkar upp när allt skit är borta.

31640987_10160248767125114_2572008048906982018_n.jpg


31460925_10160248767295114_3233985445787794600_n.jpg


31453846_10160248767515114_2042661201095438130_n.jpg


31687980_10160248767950114_9128939139382748810_n.jpg
 
Jo det har gått bra, det är fortfarande småsaker kvar, typ få upp fönsterbräda, knoppar på köksluckor, slipa trappen, elektrikern är inte helt klar (ska upp lysrörsarmatur i köket bland annat) osv, så det är lite sånt jag vill få gjort innan jag visar "färdiga" bilder :)
Tror jag har en på vardagsrummet som jag kan bjuda på, den sidan som är färdig :p det ska muras vid öppna spisen men det syns inte på bilden :rofl:
IMG_20180506_153857.jpg
 
Jag har visst varit dålig på att visa hur det gått :o huset är fortfarande inte klart, elektrikern är inte klar (han var här i maj förra året, sen en vända i november tror jag, efter att jag frågat om det inte var dags för mig snart :meh: han har varit sjukskriven och ligger efter med mycket, och han behöver hit en gång till åtminstone), badrummet uppe är inte ens påbörjat efter att nya rör drogs in, inga knoppar i köket än :o och trappan fortfarande inte slipad... Tyvärr har mitt hus prioriterats ner då familjen fått andra projekt under sommaren 2018, brorsan och mammas man köpte gården bredvid mammas hus, brorsan (vi alla i familjen hjälpte till) målade om utsidan och fixade lite invändigt på sitt gamla hus och det såldes, och dom har haft mycket med gården att fixa då det var stall mm med, och tidigare ägare varit slapphänta med underhållet.

Förra helgen blev äntligen farstun klar, och jag har målat väggar och tak ner för källartrappen. Det var egentligen helt onödigt att måla ner där, men det blev väldigt bra. Ska försöka städa i ordning och ta lite bilder överallt så ni får se :)

Utvändigt har lite hänt, jag tog ner ett ruttet äppelträd, gallra ur de andra två äppelträden (men ner behövs tas nästa höst!), klippt bort 3 stora fula buskar, rivit undan all bergenia som växte på gräsmattan, klippt undan en taggbuske och grävt upp landet lite och planterade smultron och jordgubbar :)
 
Nja, köpte den för ett år sedan, tror den funnits ett tag :) jag hade tur och hittade en på fyndet, så gav 400 kr istället för 600 och slapp skruva ihop den :p
Då är det mina taskiga serch skills :D

Japp, det är mina taskiga search skills. Det är ju en bänk med skoförvaring å då kan man inte söka på skohylla :meh:
 
Då är det mina taskiga serch skills :D

Japp, det är mina taskiga search skills. Det är ju en bänk med skoförvaring å då kan man inte söka på skohylla :meh:
Haha :rofl:

Men vad märkligt att dom inte lagt in den under skohylla också, det hade jag nog också sök på om jag letat.
 
Då har det gått ganska lång tid sen senast, och huset är fortfarande inte klart 😂🙈
Men, jag har gjort färdigt garderoben i farstun! Ett steg åt rätt håll, och jag har hittat knoppar till köket, hade flax och hittade exakt rätt på tradera tillslut! Ska bara köpa fler skruv, sen ska jag försöka få upp dem.
Trappan är inte slipad, badrummet uppe inte påbörjat än, och det är inte murat vid öppna spisen 😂
Blev väldigt stor skillnad i garderoben!
IMG_20201115_160215.jpg


Hela 2019 och 2020 har varit påfrestande, varit sjukskriven i omgångar och har haft ett jobb som dränerat mig och som jag tillslut nu hösten 2020 sa upp mig ifrån under pågående sjukskrivning, så det har varken funnit tid eller energi att göra något förrän nu.
 
Då har det gått ganska lång tid sen senast, och huset är fortfarande inte klart 😂🙈
Men, jag har gjort färdigt garderoben i farstun! Ett steg åt rätt håll, och jag har hittat knoppar till köket, hade flax och hittade exakt rätt på tradera tillslut! Ska bara köpa fler skruv, sen ska jag försöka få upp dem.
Trappan är inte slipad, badrummet uppe inte påbörjat än, och det är inte murat vid öppna spisen 😂
Blev väldigt stor skillnad i garderoben!
Visa bifogad fil 60164

Hela 2019 och 2020 har varit påfrestande, varit sjukskriven i omgångar och har haft ett jobb som dränerat mig och som jag tillslut nu hösten 2020 sa upp mig ifrån under pågående sjukskrivning, så det har varken funnit tid eller energi att göra något förrän nu.
Härligt att du uppdaterar.
Jag har varit nyfiken :)
 

Liknande trådar

Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 436
Senast: ch791022
·
Hemmet Jag har ju ett helt hus att måla/tapetsera, och jag behöver ofta mogna in i sådana beslut. Så jag vill gärna ha era erfarenheter vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 763
Senast: Chili
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett 70-tals hus, de förra ägarna har inte gjort så mycket i huset mer än lite tapetsering och målning så vi...
Svar
3
· Visningar
8 392
Senast: hvala
·
Hemmet Japp, dagens i-landsproblem kommer här! Jag bor med sambo och en katt i ett hus på ca 120 kvm. Huset hyr vi av min sambos mor, och...
Svar
19
· Visningar
2 127
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp