Bukefalos 28 år!

Konvertera villa till två lägenheter?

Glömde att kommentera dessa; smart pryl, men det är väl inget som man använder på element med vattenburen värme? Det finns inga el-element i huset. =)
Dom är avsedda för just vattenburen värme. och mäter hur mycket energi just det elementet förbrukar genom att man mäter elementets temperatur. Den gamla modellen hade en trögflytande vätska som sakta dunstade bort och genom att mäta avdunstningen så kunde man baklänges räkna ut energiförbrukningen, de nya elektroniska räknar direkt i KW.
Och sedan tar man lägenhetens alla mätare och så får man betala för sin andel av energiförbrukningen.
 
Men samtidigt finns det ett elakt sätt att fuska.
Om du bakom elementet monterar en rad med små 12 voltsfläktar ökar du elementets förmåga att avge energi och det utan att elementet ger mer än och beräknas än tidigare.
 

Liknande trådar

Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 493
Senast: Korven
·
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 6459
·
A
Hästmänniskan Har ett problem som jag gärna vill ventilera med er bukare, och höra er åsikt om hur ni skulle göra i min situation. Det gäller i första...
Svar
3
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp