Bukefalos 28 år!

Köpa dator?

matildadahlgren

Trådstartare
Hej! Jag har precis gått ut nian och fick då lämna tillbaka min MacBook Pro som jag lånat av skolan under två år. Nu känner jag att jag vill köpa en egen dator. Helst av allt skulle jag ju såklart vilja ha en Mac igen, men det finns ingen chans i världen att jag skulle ha råd med en. Då finns det ju bara "vanlig" pc kvar som jag kan ha råd med.

Det jag framförallt kommer använda datorn till är att skriva och hålla på med foton och videos. Jag fotar väldigt mycket så det måste vara ganska mycket plats i den.
Är någon som vet en dator som skulle kunna passa? Två till saker som är viktiga: Inte för dyr, man ska lätt kunna ha med sig den, men inte för liten. Och inte att den dör efter två år, utan att den lever i några år.

Jättetacksam för svar! :)
 
Sv: Köpa dator?

Gå in på Pricerunner tex och kolla. Finns säkert nån fler site med jämförelser.
 
Sv: Köpa dator?

Vilken prisklass har du tänkt dig? "Inte för stor" är lite luddigt, vilken skärmstorlek är lämplig?

Det finns otroligt många modeller runt 5-7000 kronor som garanterat uppfyller dina krav + att de håller flera år. En snabb koll på NetOnNet gav mig detta förslag: http://www.netonnet.se/art/dator/la...15---16-tum/hp-paviliong6-2308eo/186872.3003/.

Hade du tänkt dig en billigare dator kanske detta skulle vara något: http://www.netonnet.se/art/dator/la...op-13---14-tum/asus-x301a-rx227h/182861.5055/
 
Sv: Köpa dator?

Vilken prisklass har du tänkt dig? "Inte för stor" är lite luddigt, vilken skärmstorlek är lämplig?

Jag skulle helst hitta en dator som inte kostar mer än fyra tusen. Jag har tidigare haft en dator med 11tum skärm och det var alldeles för litet för mig. Min syster har en på 17tum och den tycker jag är för stor. Så 15tum är nog en ganska bra storlek tycker jag. Lagom och hyfsat lätt att ta med sig.
 
Sv: Köpa dator?

Det finns jättemycket att välja bland i den storleken :) Det bästa är att du sätter dig in i vad du behöver för komponenter och sedan kikar runt efter en lämplig modell. När du hittat den jämför du priser, det kan skilja sig mycket mellan olika företag.
 
Sv: Köpa dator?

Hej! Jag har precis gått ut nian och fick då lämna tillbaka min MacBook Pro som jag lånat av skolan under två år. Nu känner jag att jag vill köpa en egen dator. Helst av allt skulle jag ju såklart vilja ha en Mac igen, men det finns ingen chans i världen att jag skulle ha råd med en. Då finns det ju bara "vanlig" pc kvar som jag kan ha råd med.

Det jag framförallt kommer använda datorn till är att skriva och hålla på med foton och videos. Jag fotar väldigt mycket så det måste vara ganska mycket plats i den.
Är någon som vet en dator som skulle kunna passa? Två till saker som är viktiga: Inte för dyr, man ska lätt kunna ha med sig den, men inte för liten. Och inte att den dör efter två år, utan att den lever i några år.

Jättetacksam för svar! :)

Mac är helt klart bäst =) Det brukar ju finnas massor av tävlingar på facebook där man kan vinna! Min kompis vann sin och det var ju inte så svårt! Så leta upp massa tävlingar och var med så blir det ju gratis, men man får ju lägga ner lite tid! Såg den här tävlingen på min kompis Fb nyss men det är ju dock en ipad man kan vinna, men ändå. https://www.facebook.com/events/485985721482322/
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 437
Senast: hastflicka
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 234
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 156
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 335
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp