Köpa eller inte?

Jag har fått chansen att köpa den här klänningen till halva priset, och den är ju så grymt fin!
Frågan är, när kan man ha en sådan här klänning? Vilka tillställningar passar det så att säga?
Skall på Julgalan om ett tag, kommer det bli för överklätt, eller hur brukar folk vara klädda då?

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/tfnc-777/sofia-maxi-dress-777458-426/

Supersnygg! Köp! Jag själv har inget emot att va lite överklädd ibland :angel: Julgalan vet jag tyvärr inget om men, en gala är ju en gala? :D
 
Jag har fått chansen att köpa den här klänningen till halva priset, och den är ju så grymt fin!
Frågan är, när kan man ha en sådan här klänning? Vilka tillställningar passar det så att säga?
Skall på Julgalan om ett tag, kommer det bli för överklätt, eller hur brukar folk vara klädda då?

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/tfnc-777/sofia-maxi-dress-777458-426/
Den går nog att anpassa så att du kan ha den när du känner för det egentligen. Diskreta smycken och en snygg scarf, tunn jacka, lämplig/tunn "kofta" i lämpligt material om du behöver tona ner den, och tvärt om ifall du vill gå "all in" där du själv sätter gränsen för hur mycket du vill synas :D
Fast jag är ju så långt ifrån modemänniska man kan komma, det var bara tankar som dök upp :)

Edit: KÖP! Du kommer "bo in dig" i den och känna vad du trivs i att ha till :)
 
Jag har fått chansen att köpa den här klänningen till halva priset, och den är ju så grymt fin!
Frågan är, när kan man ha en sådan här klänning? Vilka tillställningar passar det så att säga?
Skall på Julgalan om ett tag, kommer det bli för överklätt, eller hur brukar folk vara klädda då?

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/tfnc-777/sofia-maxi-dress-777458-426/

Jag säger tvärtemot övriga talande. Köp inte om du inte kan föreställa dig tillfällen du kan använda den. Den där klänningen kommer kännas daterad så småningom och är helt omöjlig att klä ner. Hade det rört sig om ett oerhört stilrent plagg i god kvalitet och som kan ha flera användningsområden hade det varit en annan sak, tycker jag.
 
Jag har fått chansen att köpa den här klänningen till halva priset, och den är ju så grymt fin!
Frågan är, när kan man ha en sådan här klänning? Vilka tillställningar passar det så att säga?
Skall på Julgalan om ett tag, kommer det bli för överklätt, eller hur brukar folk vara klädda då?

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/tfnc-777/sofia-maxi-dress-777458-426/

Jag har en klar regel vid reaköp. Om jag inte valt att köpa den för fullpris får den hänga kvar. Har sparat mig massor med pengar.
 
Den här klänningen för tankarna till lyxigt poolparty i Beverly Hills typ ... Svårburen
här hemma skulle jag säga. Risken är att du känner dig avklädd mitt i smällkalla vintern och för dystert klädd på sommaren .. Sedan kräver den ju sin figur - minsta valk kommer ju synas. Så, om du inte tycker att du har det så gott ställt att du kan köpa den för skojs skull, så skulle jag säga avstå .
 
Den här klänningen för tankarna till lyxigt poolparty i Beverly Hills typ ... Svårburen
här hemma skulle jag säga. Risken är att du känner dig avklädd mitt i smällkalla vintern och för dystert klädd på sommaren .. Sedan kräver den ju sin figur - minsta valk kommer ju synas. Så, om du inte tycker att du har det så gott ställt att du kan köpa den för skojs skull, så skulle jag säga avstå .
 
Jag tycker att den passar på nyår.
Julgalan har jag varit på en gång i malmö för många år sen, den hade varit klart överklädd där.
Visst går den att klä ner lite med något över, men det är en högtidsklänning som kräver speciella tillfällen.
 
Och jag säger också tvärtom. Jag tycker den är rätt gräslig.... Skulle jag möta den på någon tillställning skulle jag bli lite ställd.

Det är en klänning som är gjord för att synas. Att bli fotograferad i eller uppträda på en scen i. Jag har svårt att se att den skulle vara användbar i normala sociala sammanhang.

Men om TS är i rätt sammanhang är det enklare. Finns det tillfällen att bära den i så köp om hen vill ha den.
 
Och? Så länge en känner sig fin så spelar det väl ingen roll?

(I övrigt lägger jag mig inte i köpa/inte köpa - men det är tragiskt att en alltid ska tänka på hur en borde se ut enligt rådande normer. Så länge det känns bra och en känner sig din så är det väl allt som bör räknas?)
Håller med dig i princip och önskar att vi levde i den bästa av världar, men i verkligheten kan du få rätt många konstiga blickar och i värsta fall kommentarer om du väljer kläder som inte är rätt för din figur och då är risken stor att du inte känner dig så fin längre. Jag har själv lite valkar och är dessutom inte helt ung. Om jag skulle ta på mig en sådan klänning skulle det onekligen se rätt märkligt ut och skulle säkert resultera i ett antal fniss eller höjda ögonbryn. Inte så kul ...jag är helt ok med min kropp och det finns gott om kläder som jag helt enkelt bär upp bättre med mina förutsättningar.
 
Jag har nästan exakt en sån klänning hemma. Har använt den 0 gånger:angel:

Är du inte säker så köp den inte, annars go for it!
 
Jag förstår nog inte frågan, det är en fin klänning, du har ett "finklänningstillfälle", varför inte?

Jag kan bli lite trött på jante när han säger att "Nä, nu blev du för fin, tänk på vad de andra ska ha på sig så du passar in."

Alla har inte tillfällen när det "passar" att vara riktigt fin, ska vi aldrig få ha sånna fina klänningar då eller?
 
Är
Jag förstår nog inte frågan, det är en fin klänning, du har ett "finklänningstillfälle", varför inte?

Jag kan bli lite trött på jante när han säger att "Nä, nu blev du för fin, tänk på vad de andra ska ha på sig så du passar in."

Alla har inte tillfällen när det "passar" att vara riktigt fin, ska vi aldrig få ha sånna fina klänningar då eller?
Har man ett väldigt gott och grundmurat självförtroende och på riktigt struntar i vad omvärlden tycker och man dessutom på ett balanserat kan hantera de reaktioner man kan få genom att avvika från normen genom att klä sig 'fel' så 'go for it'! Tyvärr har de flesta inte de förutsättningarna ...Man måste dock inse att man vissa situationer kan försätta andra personer i situationer som de är obekväma med t ex sin partner eller sin chef om det är en arbetssituation. Att vara lite för finklädd är ju dock oftast inget problem, men att komma i långklänning om resten av gästerna har jeans och tröja kräver sin kvinna ( eller man oxå för den delen) . Efter som TS ställer frågan så tillhör väl TS sannolikt de som inte är helt bekväma med att avvika från normen.
 
Och jag säger också tvärtom. Jag tycker den är rätt gräslig.... Skulle jag möta den på någon tillställning skulle jag bli lite ställd.

Det är en klänning som är gjord för att synas. Att bli fotograferad i eller uppträda på en scen i. Jag har svårt att se att den skulle vara användbar i normala sociala sammanhang.

Men om TS är i rätt sammanhang är det enklare. Finns det tillfällen att bära den i så köp om hen vill ha den.
Oj. Blir du ställd av vad andra människor har på sig?
Själv skulle jag bara bli ställd om någon kom naken. :o :laugh:

@_Fia vill du ha klänningen så kör på det. Jag kan ibland tycka inställningen att man är för uppklädd är lite tråkig. För uppklädd för vadå? Enligt vem?

Däremot följer jag givetvis klädkoder om jag tex är bjuden på bröllop eller på en arbetsplats.
 
Jag säger nej.
Jag tycker att "designen" och snittet känns billig. Den känns mer avklädd än uppklädd om jag ska vara ärlig. Sen gör materialet sitt till också, polyester/spandex känns inte så festligt.

OBS. Detta är endast min personliga åsikt, tycker du om klänningen så ska du självklart köpa den!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 545
Senast: Unafraid
·
Äldre Hej! Nu är det så att jag gillar ju klänningar där ryggen är relativt öppen, tycker det är sexigt utan att bli för mycket. Men då till...
2
Svar
26
· Visningar
3 703
Senast: Centaur
·
Äldre Är medbjuden till en stor formell fest på mammas jobb om ett tag där det på inbjudan stod "Klädkod: Kavaj". Då jag inte är överdrivet...
Svar
5
· Visningar
1 458
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp