Bukefalos 28 år!

Köpa eller inte?

Jag kan bli lite trött på jante när han säger att "Nä, nu blev du för fin, tänk på vad de andra ska ha på sig så du passar in."

Alla har inte tillfällen när det "passar" att vara riktigt fin, ska vi aldrig få ha sånna fina klänningar då eller?
Fast det beror väl på om klänningen är en "fin" känning eller bara avklädd och udda?

I mina gammalmodiga ögon är den inte fin. Den är lite billig i utförandet. Lite vulgär? Jag gillade urringat och lite vampigt när jag var ung, jag hade naken rygg i klänningar jag sydde själv och var inte rädd för att visa hud. men den där kvalar inte in som fin i min värld.
Men det är också min alldeles högst egna personliga åsikt.

Jag tycker att man kan vara exakt så uppklädd man vill. När man vill. Det är ett fritt demokratiskt land det här. Tack och lov. :D
 
Fast det beror väl på om klänningen är en "fin" känning eller bara avklädd och udda?

I mina gammalmodiga ögon är den inte fin. Den är lite billig i utförandet. Lite vulgär? Jag gillade urringat och lite vampigt när jag var ung, jag hade naken rygg i klänningar jag sydde själv och var inte rädd för att visa hud. men den där kvalar inte in som fin i min värld.
Men det är också min alldeles högst egna personliga åsikt.

Jag tycker att man kan vara exakt så uppklädd man vill. När man vill. Det är ett fritt demokratiskt land det här. Tack och lov. :D

Smaken som baken då ;)

För att jag ska kalla en klänning vulgär får den definitivt vara värre än den ts länkat till. Men vampig kan jag gå med på, men i mina öron är det mer positivt än negativt. Fast jag har iofs aldrig haft problem med att se billig ut :p

För övrigt håller jag med dig, var och en bestämmer själv! Tråkigt om det valet ska baseras på andras eventuella åsikter och kommentarer dock.
 
Smaken som baken då ;)

För att jag ska kalla en klänning vulgär får den definitivt vara värre än den ts länkat till. Men vampig kan jag gå med på, men i mina öron är det mer positivt än negativt. Fast jag har iofs aldrig haft problem med att se billig ut :p

För övrigt håller jag med dig, var och en bestämmer själv! Tråkigt om det valet ska baseras på andras eventuella åsikter och kommentarer dock.
Men hon frågar ju här vad vi tycker annars hade hon ju köpt klänningen och hållit tyst. Klart att alla bestämmer själv i slutänden. Smaken är ju som baken annars skulle vi ju alla gå runt med samma uniform. Urringat och sommarlinnen året runt. Nej tack.
 
Men hon frågar ju här vad vi tycker annars hade hon ju köpt klänningen och hållit tyst. Klart att alla bestämmer själv i slutänden. Smaken är ju som baken annars skulle vi ju alla gå runt med samma uniform. Urringat och sommarlinnen året runt. Nej tack.

Fast frågan är ju inte om är klänningen fin eller ful, ts tycker uppenbarligen att klänningen är fin.

Frågan är ju när får man ha fin klänning och kan man bli för fin (läser jag iaf)

Och där vidhåller jag att: Nej, man kan inte gå och vänta på inbjudan till nobelmiddagen för att klä upp sig. Min roligaste tillställning iår är att gå på bio med min man, då kommer jag att passa på att klä mig så fint jag kan. För min skull och för hans skull. Livet blir för tråkigt annars.
 
Hehe vad snällt att så många svarat, men lite olika åsikter. Jag ska tillägga att jag testat klänningen och den sitter som ett smäck. Men jag kommer ändå tacka nej till den, eftersom jag har funderat och kommit fram till att det inte är särskilt många tillställningar jag kommer kunna använda denna. Och som några av er skrev så är den överklädd på Julgalan. Kommer hitta någon annan klänning som jag kan använda vid fler tillfällen :)
 
Det håller jag inte med om. Jag tycker att det är viktigt oavsett ålder
När jag va yngre kunde jag mixa kläder hur som helst
Ett per fina skor kunde användas till en klänning jag själv sytt
Bara för att det va kul

Kläder ska vara kul/praktiska/sköna/snygga, vad du än väljer
Jag tycker inte at det finns några fel om en trivs
 
Vissa saker förändrar sig klart med ålder: när jag var tjugo gick jag glatt utan bh och var stolt över mina 'flickor' . Idag - två barn senare - är jag fortfarande stolt över dem , men de gör sig definitivt bäst i en fin bh ....
 
Själva idéen är nog bra tycker jag, gillar lite intressanta designer och mixade material, men jag hade önskat ett "dyrare" tyg som inte såg ut som billig polyster med ojämna sömmar och jag är inte heller speciellt förtjust i skärningen mellan den mönsterstansade ryggen och kjoldelen baktill i ländryggen. Övergången mellan materialen hade kunnat göras betydligt snyggare än en uppåt-kurva, vilket inte alls är smickrande för ens former utan snarare får det att se ut som att man har häng-röv, i mitt tycke. Tom en helt rak horisontell skarv hade varit snyggare. Även till halva priset tycker jag det är för dyrt (400-something kr).
 
När jag va yngre kunde jag mixa kläder hur som helst
Ett per fina skor kunde användas till en klänning jag själv sytt
Bara för att det va kul

Kläder ska vara kul/praktiska/sköna/snygga, vad du än väljer
Jag tycker inte at det finns några fel om en trivs
jag trivs i min stalloverall, den blir fin på julfesten där de andra troligen har nåt helt annat
 
När jag va yngre kunde jag mixa kläder hur som helst
Ett per fina skor kunde användas till en klänning jag själv sytt
Bara för att det va kul

Kläder ska vara kul/praktiska/sköna/snygga, vad du än väljer
Jag tycker inte at det finns några fel om en trivs

Varför kan man inte göra likadant som äldre menar du?

Edit: googla advanced style så får du fram många härliga tanter som kör all in på det här med mode!
Rekommenderar också dokumentären om den finns tillgänglig online, den är helt fantastisk!!!
 
Nu har ju TS bestämt sig, men jag tycker diskussionen är intressant.

Tornblomma, som ju jobbar med kläder och mode, har flera intressanta synpunkter som jag absolut delar. Detta med kvalité, billiga material och vad dessa två gör för helhetsintrycket tycker jag är jätteviktigt för plagget.

Det går inte att få ett billigt, syntetiskt plagg att se ut som hög kvalité. Det ser bara trashigt och tråkigt ut, billigt och vulgärt på ett negativt sätt. Det säger ju också en del om bäraren tyvärr. Det allmänna intrycket.

Visst finns det billiga plagg som ser dyrare ut, men vissa material kan helt enkelt inte se ut som annat än vad de är...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 583
Senast: Unafraid
·
Äldre Hej! Nu är det så att jag gillar ju klänningar där ryggen är relativt öppen, tycker det är sexigt utan att bli för mycket. Men då till...
2
Svar
26
· Visningar
3 707
Senast: Centaur
·
Äldre Är medbjuden till en stor formell fest på mammas jobb om ett tag där det på inbjudan stod "Klädkod: Kavaj". Då jag inte är överdrivet...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp