Bukefalos 28 år!

Köpa häst, ej provrida själv

MsBlondy92

Trådstartare
Jag är gravid och är beräknad till början av Augusti.
Jag har för tillfället en 6-åring, en äldre d-ponny och en 3-åring alla hopphästar. Nu försöker jag sälja av ponnyn och 3-åringen då jag inte känner att de är hästarna för mig. Jag är inte intresserad av att rida in någon häst och ponnyn har jag gjort mitt med och tycker att han förtjänar mer uppmärksamhet än jag ger honom.
Tankarna går nu mot att sälja dessa två och skaffa mig en unghäst till mellan 4 och 6-år gammal att träna upp och tävla hoppning med.
Har redan hittat två som känns väldigt passande för mig, men jag kan ju inte provrida dem själv för tillfället.

Skulle ni våga chansa på en unghäst som du inte provridit själv? Min storasyster och en kompis kan följa med och provrida åt mig :)

Jag har 3 tjejer som kan hjälpa mig att rida dem tills jag kommer igång efter förlossningen och annars kan jag släppa dem på bete tills jag är redo.
Jag vill verkligen detta och har en man som stöttar mig totalt och hjälper till med stall och hästar samt kan tänka sig att rida ibland :)
 
Sv: Köpa häst, ej provrida själv

Jag tycker inte att du behöver ha så bråttom.
Hästar till salu kommer det att finnas även efter förlossningen.

Men för att svara på din fråga, så Ja, om man har ungefär samma preferenser och rida hyffsat lika så skulle jag kunna låta ngn annan provrida
 
Sv: Köpa häst, ej provrida själv

Jag skulle ha väntat tills efter barnet är fött. När jag väntade mitt första barn blev jag erbjuden att rida en häst och få betalt för det, men jag var ensamstående så jag blev tvungen att tacka nej. I efterhand inser jag att det var det klokaste jag hade kunnat göra, barnet fick kolik och jag var oerhört trött länge efter förlossningen, antagligen hade jag haft svårt att orka med ridning även om jag hade haft hjälp av barnets far. Det jag menar är att det är svårt att i förväg veta vad man vill och orkar med innan barnet är fött.
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 168
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 607
Senast: liiinnea
·
Ridning Min älskade häst gick bort tidigare i år och var inprincip pensionerad de två sista åren. Började rida på ridskola i april och insåg då...
2
Svar
39
· Visningar
5 579
Senast: _Taggis_
·
Ridning Hej! Jag är medryttare på en unghäst på ridskolan tills hon ska gå mer lektioner. När jag rider henne så rider vi ut eftersom annars...
Svar
6
· Visningar
1 908
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp