Bukefalos 28 år!

Köpa hundsaker

G

glee

Nu är det bara några månader (förhoppningsvis) tills jag och pojkvännen köper hund. :love: Jag har börjat fundera lite på alla saker man ska köpa, finns säkert massor som jag inte tänkt på..
Matskålar, halsband och koppel, fästingplockare.. (tandborste?) Vad mer?
 
Sovplats, gärna en bur, om man har den från början blir hunden trygg. Det underlättar även om man åker bort och hunden följer med. Buren är trygghet så det spelar ingen roll var den står. Den skyddar även i bilen i krock eller avkörning och det är ingen risk att hunden kan komma ut och springa till skogs om det värsta skulle hända.
Prata med den ni ska köpa hunden av så ni får rätt foder och om de har specilla saker.
 
Va kul att ni ska skaffa hund!! Vilken ras är det?
Det är endel att köpa förutom det du skrev, klotång, borstar, sjukapotek (ifall något händer särskilt en termometer är bra att ha),leksaker, ben, foder, godis, bajspåsar (det är mycket smågrejer..men man märker efter hand).
Lycka till med vovven!
 
Det blir en engelsk staffordshire bullterrier.
Från början hade vi tänkt oss en större hund men så läste vi om staffen och kände båda två att det är den perfekta hunden för oss :love:

Tack! :)
 
Åååhh! Jag ska också ha en staff! :love: När är inte riktigt bestämt.. men ;)
Du får gärna PMa om vilken kennel ni satsar på! :)

Annars tror jag nog du fått med allt nu..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Fetaost
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: liiinnea
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 353
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 152
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • VAD ska man bjuda på?
  • Byta nackstöd på bil
  • Högtalare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp