Bukefalos 28 år!

Köpa "ny" bil.... hjälp!

Den ser så liten ut... Och inte lika snygg som storebror ;)

Nja, jag tycker Juke är snyggare. Q är i min ögon bara stor och rätt så klumpig, medan Juken är liten, uppnosig och fräck. Men smaken är som baken...

För mig är Q en billig Volvo-wannebe, jag är ändå väldigt förtjust i Nissan.
 
Nja, jag tycker Juke är snyggare. Q är i min ögon bara stor och rätt så klumpig, medan Juken är liten, uppnosig och fräck. Men smaken är som baken...

För mig är Q en billig Volvo-wannebe, jag är ändå väldigt förtjust i Nissan.
Men efter att ha haft liten bil sååå länge är jag sugen på ngt större ju ;)
 
Vad är det för bil du haft förut?
Volvo s40, dessutom sänkt ;) så suttit på marken ett tag nu ;) viktigast är väl att komma högt upp, behöver ej vara ngn monsterbil. Gärna ngt större bagage också.
Men vi är två vuxna ett barn, inga husdjur vagnar mm :)
 
Volvo s40, dessutom sänkt ;) så suttit på marken ett tag nu ;) viktigast är väl att komma högt upp, behöver ej vara ngn monsterbil. Gärna ngt större bagage också.
Men vi är två vuxna ett barn, inga husdjur vagnar mm :)

Är Volvo V70 för låg? Det är ju en bra bil i övrigt menar jag.
 
Finns bara BMW då... :angel:
X1 med minst 2 l-motorn, pigg tyst och snål :up:

Tack för alla bra svar hittills!
Vet att jag bör provköra några o känna efter, men bra att ha en lista klar ;)

Rav 4 hade jag glömt o flera har nämnt den! Tack :)

Skoda har jag aldrig fallit för utseendemässigt, ja jag är ngt ytlig när det kommer till bilar haha.
Utseendemässigt tilltalar Quasqaien mig mest, även Mazdan. Sportagen är helt ok den med ;) resten måste jag kolla in lite närmre.

Med pigg menar jag att ddn främst ska svara fort på gasen, så man kommer iväg fort o även snabba omkörningar. Gärna inte för högljudd vid högre hastigheter ;)

Volvo S80 2001 Bussines Edition, 100 till 200 på 5 sek på fyran, lagom bil att spöa racingbilarna med när jag kör Safety Car på Kinnekulle :D

Tyvärr bara 500 tillverkade så lär inte vara många kvar på marknaden förutom min nr 475 :p
 
Ja inte sugen på en "vanlig" kombi ;)
Gillar ju volvo annars, skulle jag ändra mig ang höjden är jag sugen på en nyare v40 :)

Fast nyare V40 är ju värdelösa, de har ju kapat ner lastutrymmet rejält jämfört med de äldre (jag har en V40 från -02).

En XC60 hade som sagt varit trevlig men då är det det där med priset... :cautious:
 
Pippi fågel är välkommen att åka med några varv 21 mai om vingarna bär så långt :D

Ps. S80 Business Edition 01 är byggd med överblivna delarna från Volvos satsning i BTCC, samt en "äkta" turbo och inte lågtrycks skiten som sitter i alla utom T6/D6.

Nära på omöjligt att hitta reservdelar som passar pga detta.
 
Senast ändrad:
Pippi fågel är välkommen att åka med några varv 21 mai om vingarna bär så långt :D

Ps. S80 Business Edition 01 är byggd med överblivna delarna från Volvos satsning i BTCC, samt en "äkta" turbo och inte lågtrycks skiten som sitter i alla utom T6/D6.

Nära på omöjligt att hitta reservdelar som passar pga detta.
Åh skulle jag gärna göra!! :up:
Men det är ju så rackarns långt bort... vingarna orkar inte denna något korpulenta pippi så långt :p Men pippin gillar fart o fläkt :love:
 
Åh skulle jag gärna göra!! :up:
Men det är ju så rackarns långt bort... vingarna orkar inte denna något korpulenta pippi så långt :p Men pippin gillar fart o fläkt :love:

Du får göra som din kusin (som jag såg på en rastplats utanför Stockholm), ligga på rygg med benen i vädret i hopp om att tjäna ihop tillräckligt med pengar för en tågbiljett (eller vad hon nu behövde pengar till). Fast å andra sidan är det väl bara flickorna (Scatorna) i Stockholm som gör så :p
 
Fast nyare V40 är ju värdelösa, de har ju kapat ner lastutrymmet rejält jämfört med de äldre (jag har en V40 från -02).

En XC60 hade som sagt varit trevlig men då är det det där med priset... :cautious:
Är nog inte mindre lastutrymme än i min s40 ;) Men som sagt det är ju bara OM jag skulle få för mig att hålla mig tll en liten bil hehe
 
Det är klart du ska ha en xc60 den ska självklart ha allt lulllull som finns tillgängligt.
Provkör vet ja :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp