Köpa nya stövlar

H

Hagens_chance

Håller på att leta nya ridstövlar och var idag och provade ett par av cavallos juniorstövlar. Vaderna mättes och kom vi kom fram till 36, men i strl. 39 fanns det tydligen bara i 35 och 37.

35 satt väldigt tajt men det var så man vande och de gick att stänga med lite hjälp. Dessutom minns jag av mina förra stövlar (Fellini tror jag,hoppmodell i vilket fall) att de satt väldigt tajt ibörjan. Visst töjer de sig lite? Juniormodellen har ju dessutom resår så det borde ju funka?


Är ute efter ett par stövlar utan snörning, inte alltför dyra men av bra kvalité och som går att rida i (graninge och div. mountain horsemodeller går alltså helt bort) Någon som har något förslag?
 
Sv: Köpa nya stövlar

Hade du ridbyxor och ridstrumpor på dig när du prövade Cavallos junior ridstövlar? Om inte skulle jag rekommendera att ta dem med 37 i vidd.
 
Sv: Köpa nya stövlar

hade ridbyxor, lånade dock ska se till att prova med mina egna nästa gång, ang ridstrumpor så har jag aldrig det när jag rider
 
Sv: Köpa nya stövlar

Anvisningar för måttbeställning av Cavallostövlar:

"- Alla mått stall tas med kunden iförd ridbyxor och kraftiga strumpor".

Benen ser annorlunda ut under dagen och året. På sommaren när det är varmt svullnar man upp och benet blir lite bredare. På vintern är benet lite smalare eftersom det är ganska kallt.
På morgonen är man som smalast i benen och senare på kvällen när man rört sig hela dagen är benet större.

Och jag säger såhär, köp INTE stövlarna om det är svårt att få upp dragkedjan! Det är sån enorm påfrestning på kedjan att den kommer gå sönder efter några gånger!
Hur blir det då på sommaren, när du nu har svårt att få igen dem själv, då när dina ben är lite bredare av värmen?

Har du möjlighet att prova de större?
 
Sv: Köpa nya stövlar

okej! tack för hjälpen :)

ska prova 37orna igen
 
Sv: Köpa nya stövlar

håller helt med sorbe, det är INTE kul att ha för trånga stövlar. det gör ont och dragkedjan går sönder hela tiden.

ta 37 och börja rida med strumpor?
 
Sv: Köpa nya stövlar

Jag skulle ha köpt ett par tighta, för alla stövlar/stövelskaft jag har haft har gått ut sig efter ett tag och jag gillar inte alls sånt som inte sitter tight..
Ett par måste jag ha ett par tjocka jägarsockar i nu (lika höga som ridstrumpor) för att dom itne ska kasa ner.. dom var "behagliga" från början...
 
Sv: Köpa nya stövlar

håller helt med sorbe, det är INTE kul att ha för trånga stövlar. det gör ont och dragkedjan går sönder hela tiden.

ta 37 och börja rida med strumpor?

Instämmer i kören. :D

Låter som en bra plan då man inte misshandlar stövlarna som om man tar de smalare paret.
 
Sv: Köpa nya stövlar

Min erfarenhet av Cavallo är att det hör till de märken som töjer sig extremt lite och mycket långsamt. Men också att de har enormt lång livslängd.
 
Sv: Köpa nya stövlar

Det har varit min erfarenhet av ridstövlar också, men nu töjer sig väl tydligen inte cavallo så mycket

Ska prova 37orna med mina ridbyxor och ett par strumpor och så får vi väl se :)
 
Sv: Köpa nya stövlar

Om du har ett par tihgta stövlar töjer dem sig mkt mer än om de sitter lite löst och bekvämt. Som tidigare talare också sa så ser benen olika ut under dagen, och vissa dagar har du mer vätska i kroppen än andra = lite svullna vader och har du då ett par tighta stövlar lär du knappast kunna knäppa dem ens med våld...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
616
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver nya ridstövlar, men helst ska de vara väldigt billiga och så måste de passa också. Jag har både långa och kraftiga ben. Har...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Unafraid
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp