Bukefalos 28 år!

Köpa program över nätet?

snurpe

Trådstartare
Har ni gjort/brukar ni göra det?

Jag har haft testversionen hemma av Dr DivX som jag anser ha varit ett helt suveränt program! För att få fortsätta ha det är det dags att börja betala för sig.

Hur säkert är det att köpa det online? Hur betalas det? Betalkort? Har ni köpt på det sättet? Någon som vet om Dr DivX går att köpa ute i butikerna?

/snurpe
 
Sv: Köpa program över nätet?

Kan inte kommentera betalningsmetoden för att köpa såna här program. Det är så olika från fall till fall. Vissa är anslutna till betalningssiter som tex paypal och det anses väl vara okej. Andra vill ha betalkortinfo direkt från dig, vilket jag inte rekommenderar att du lämnar ut hur som helst.
Jag kan i alla fall säga att du med säkerhet inte finner den här typen av program i någon affär. De säljs enbart på nätet. Det du får när du köpt programmet är egentligen bara en personlig kod som låser upp programmet så att du kan fortsätta använda det.
 
Sv: Köpa program över nätet?

Tack för ditt svar :)

Jag ska invänta lönen och se vad de verkar ha för betalningssystem och så!

/snurpe
 
Sv: Köpa program över nätet?

Kan ju tillägga att även siter som paypal vill ha information från ditt betalkort. Men grejen är att du kan betala på många olika ställen med paypal och de lämnar inte ut din indormation till stället du köper ifrån. Så istället för att sprida ditt kortnummer till en massa olika ställen som man inte vet om man kan lita på så väljer man att lita på ett ställe som har resurser att hålla din information säker.

Jag använder inte själv paypal eller någon liknande service, så jag är inte insatt i hur de enskilda siterna är. Men jag vet att paypal är stora och många använder det och så undrar jag om det skulle vara om det fanns anledning till misstro mot dem.

Man kan jämföra det med att betala med kort utomlands. Det har man ju hört att i vissa länder så finns risken att kortet blir kopierat om man betalar med kort hos mindre nogräknade restauranger eller affärer och att man därför ska ta ut pengarna i en automat vid någon större bank istället. Man kan se paypal som den där banken som sköter transaktionen åt dig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 323
Senast: MiaMia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 366
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 344
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp