Köpa sadel från USA?

Sv: Köpa sadel från USA?

Då har jag haft tur många många många gånger. Handlar rätt ofta på eBay, westerngrejerna är billigare därifrån. Har aldrig varit några som helst bekymmer.
Har dessutom köpt elektronik från Kina, utan problem.

Kan ju tillägga att det inte är begagnat, om nu det gör skillnaden kanske.
 
Sv: Köpa sadel från USA?

Ge mig datum så ska jag kolla.
Nej, men eftersom du skrev att du kunde knepen för att slippa betala tull och moms, och tullen stoppat sändningen pga att dessa avgifter skulle betalas så utgår jag ifrån att du inte talat sanning.
I annat fel har tulltjänstemannen begått ett tjänstefel.
 
Sv: Köpa sadel från USA?

Var skulle gränsen gå då menar du? Köpt sadlar för ett antal tusenlappar, borde väl ändå klassas som värde?
 
Sv: Köpa sadel från USA?

Ja, då ska du väl bara vara glad att just dina sändningar inte stoppats.
Det är bara att tacka och ta emot :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 566
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 601
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 372
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 838
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp