Köpekontraktsfråga..

T

Tyra_Banks

Står nu inför att sälja en av mina älskade hästar...
Har hittat en köpare som bara känns så där HelRätt:bow:
men efter dåliga erfarenheter av att sälja häst sen tidigare så vill jag verkligen försäkra mig om att köparen är helt säker på att det känns bra med min häst och allt funkar som det är tänkt!
Därför har jag ställt som krav att Köparen har min häst på "prov" i 2 månader.
Hon betalar 5000:- för den tiden,typ en handpenning,som dock är förverkad om hon skulle vilja lämna tebaks hästen..
När prövotiden är slut betalar hon resten av köpeskillingen med dessa 5000:- avdragna och ett ägarbyte genomförs..
hästen kommer att vet.bes. i samband med att prövoperiden påbörjas ...
nu till min fråga :Hur ska jag skriva för att jag ska få rätt till att avbryta prövoperiod om jag tycker att något är helt fel!!??
Använder förskrivet köpekontrakt(Deckermans)
Snälla hjälp mig!!
Känns som jag bara lurar mig själv att ge prövoperiod för att köparen iallafall ska behålla hästen i 2 mån:confused:
Vill ju att hästen verkligen ska komma till ett varaktigt hem där hon blir älskad!!Och får stanna iallfall ett litet tag:cry:
 
Sv: Köpekontraktsfråga..

Varför inte bara lämna ut hästen på foder två månader, med försköpsrätt fodervärden till bestämt pris?
 
Sv: Köpekontraktsfråga..

Saken är det att jag vill att prövoperioden skall vara"betald" bara för att köparen verkligen skall vara seriös i sitt beslut att vilja ha just min Häst!
Inte bara kunna enkelt prova en häst gratis i 2 månader och "äsch,nej vi passa inte ihop!!nu lämnar jag tillbaka hästen"
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 132
Senast: Smedholt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 110
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 879
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp