Köpenhamn

pepp

Trådstartare
Jag och sambon funderar på att boka en weekend till Köpenhamn (typ en torsdag-måndag) jag vet inte varför, men jag har alltid velat åka dit :D

Vi tänkte åka i februari mest troligt. Finns det någon som har tips på vad man kan göra där? :)
 
Glyptoteket! Hon som har tv-programmet Det söta livet har hand om caféet där :d Och så ska ni gå till Vaffelbageren i Nyhavn och äta en Tivolistrut! :d Vill ni så kan ni ju försöka få bord på Noma också, men jag gissar att det är dyrt och svårt, men en riktig upplevelse!
Behöver ni göra av med kalorier :angel: så knata upp i Runde Torn :D Och en tur i Christiania är alltid trevligt! Häftig arkitektur och god mat där inne också :)
 
Detta låter ju mycket lovande! Det fanns väldigt billiga biljetter, så det blir att ta en snack med sambon :)

Har ni tips på boenden också? Vi behöver inget fancypancy, men gärna att det finns hotellfrukost!
Vilket område bör man bo i?
 
Jag kom just hem därifrån :) Vi var på Tivolis julmarknad vilket var fantastiskt, den finns ju inte i februari men Tivoli är alltid väldigt fint. Sen besökte vi Botaniska trädgården (fint även denna årstid) och Geologiska museet (mest för att jag är en nörd), Runde Torn, Glyptoteket och strosade runt på olika shoppinggator. Restaurangtips är Neighbourhood med fantastiskt goda pizzor. Bar-tips är Salon 39 med riktigt välgjorda drinkar i avslappnad miljö :)

Vi bodde på Imperial i Vesterbro, hittade det till bra pris på Secret escapes. Fint hotell och bra frukost. Har även bott på Crown Copenhagen i samma område som också var trevligt!
 
Från septembers hotellvistelse kan jag meddela: hoppa hotellets frukost och kosta på en på café istället. Hotellkaffet på de tre hotell vi frekventerade var P Y T O N, och utbudet kasst.

(Absalon, The Square och... fan, kommer inte ihåg....)

Hotels.com har bra priser när ni väl kommit fram till ett datum. Eller så låter ni priset styra datum. Från 450 kr/natt och person...
 
Hotell Guldsmeden kan jag rekommendera, bra priser och ekologisk hotellfrukost som köps till för 145 dkr. De har flera hotell i olika stadsdelar i Köpenhamn (men jag har bara bott på den på Vesterbro).
 
Verkar bli uppskjutet till efter april då jag får mina nya semesterdagar! Men vi SKA iväg :D blev mer peppad efter att ha fått era tips :)
 
När vi var i köpenhamn i april så bodde vi på Imperial Hotel. Det var helt ok och jag tycker de hade en bra frukost. Centralt och bra.

Vi åkte en liten turistbåt så vi fick se och höra lite historia om köpenhamn, jätteintressant tycker jag!
 
Är du historieintresserad så är Rosenborgs slott helt klart värt ett besök. Riksregalierna förvaras även där om man gillar bling. Blir det ännu mer försenat till maj-juni så besök Backen och Kungliga teaterns utomhusteater i Ulvdalene.
 
Boka bord på Amalie, inte så hutlösa priser och super-duper gott!!! Väldigt liten restaurang som är rekommenderad av Michelin.
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
548
Senast: Ramona
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
989
Senast: ii-ssa
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 880
Senast: kamomillo
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 886
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp