Köra hö i hyrsläp

Brassneck

Trådstartare
Får man det? Alltså inte hästsläp utan vanligt släp från typ Statoil? Behöver akut hämta hö och den vanliga hästsläpet jag brukar låna är sönder.
Jag förstår ju att jag måste städa det noga efteråt i så fall, kanske ha en presenning i botten? Men räcker det? Vill ju lämna tillbaka det i gott skick av respekt för nästa användare, men ändå inte lägga tusen timmar på att sanera det 😁
 
Tänker att enklaste och säkraste sättet att få reda på det borde vara att fråga dem som hyr ut?
 
Hade nog aldrig ens tänkt tanken att man inte skulle få det? I så fall hade jag varit mer orolig åt andra hållet så att säga, att tidigare hyrare kört något olämpligt till tippen till exempel som inte helt gått att få bort och kontaminerar höet, men med en presenning i botten hade jag nog inte brytt mig om det heller
 
Får man det? Alltså inte hästsläp utan vanligt släp från typ Statoil? Behöver akut hämta hö och den vanliga hästsläpet jag brukar låna är sönder.
Jag förstår ju att jag måste städa det noga efteråt i så fall, kanske ha en presenning i botten? Men räcker det? Vill ju lämna tillbaka det i gott skick av respekt för nästa användare, men ändå inte lägga tusen timmar på att sanera det 😁
Jag har hyrt på statoil flera gånger när jag hämtat hö, aldrig varit något problem.
 
Skulle inte tveka. Folk hyr släp till att köra alla möjliga sorters bråte o skräp till återvinningen, hämta ved osv, varför skulle inte hö vara OK? Bara man sopar ur sen, men det får man göra oavsett vad man har kört.
 
En presenning kan eventuellt vara bra men inte för att skydda släpet utan för att skydda höt mot eventuell skit i släpets golv.
Förstår inte varför du känner att du ska fråga. Hö är torrt och rent. Hade ju varit en annan sak om du tänkte köra oljiga massor.
Vad anser du är skillnaden på hö och gräsklipp (färskt blött)/löv/grenar som är mycket vanlig lass i sådana släp?
 
Får man det? Alltså inte hästsläp utan vanligt släp från typ Statoil? Behöver akut hämta hö och den vanliga hästsläpet jag brukar låna är sönder.
Jag förstår ju att jag måste städa det noga efteråt i så fall, kanske ha en presenning i botten? Men räcker det? Vill ju lämna tillbaka det i gott skick av respekt för nästa användare, men ändå inte lägga tusen timmar på att sanera det 😁
Garanterat inget problem att köra hö i hyrsläp. Ett tips däremot är att läsa på noga hur mycket du får lasta i släpet, maxlasten brukar vara rätt låg i hyrsläp för att så många som möjligt ska kunna köra dem lagligt på B-körkort.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 682
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp