kolik anfall

startpompe

Trådstartare
I år efter jag hade löshopat Fidolf så var han jätte trött och ställde sig och sov så fot han kom ut i hagen.Sen när jag skulle ta in han så var han jätte hängig,han hade ingen feber så vi gick med han sen så måsta vi åka til ljusdal (6 mil kl: 21:00:crazy:)med han för vetrinären skulle dit i dag men då var han bra men vetrinären sa att den var nog en känning av kolik men hon sa oxå att det var många hästar som får det nu för dom äter frost gräs och sånt

har någon av era hästar fått nått kolik anfall?

Sv: kolik anfall

Tycker det låter konstigt med kolik då jag aldrig sett en häst ställa sig och "sova" eller verka hängig när dom har kolik-känningar. Tvärtom tycker jag - en häst med kolik-känningar brukar vara lite oroliga och rastlösa.

Tycker det låter konstigt med kolik då jag aldrig sett en häst ställa sig och "sova" eller verka hängig när dom har kolik-känningar. Tvärtom tycker jag - en häst med kolik-känningar brukar vara lite oroliga och rastlösa.

Jodå, det kan de vara. Hängiga, eller bara lägga sig ner, och vara motvilliga att stiga upp.

Min dam hade kolikkänningar för några år sedan. Det märktes på att hon lade sig ner när de skulle ut; och hon brukar stå å hoppa i boxen typ o vilja komma ut först; och väl i hagen lade hon sig ner igen, trots kallt ute.

Jag hade turen att det bara var lättare kolikanfall som gav med sig efter lite promenad.

det var bara ett lättare fall som frille fick också det gick över efter jag hade gått med han ett tag och han fick åka transport

ja det kanske låter konstigt men det gjorde han. och han försökte lägga sig men han gjorde det aldrig

han stog liksom med mule i backen och var hängig han villa inte ha godis om man gav ha det och om inte han vill ha godis då är det nått fel

mitt sto var ett så kallat kolik-häst. hon hade kolik varje gång, flera gånger. sist hon hade märkte jag det för hon låg i hagen där vi lägger hö, på 8 år har hon aldrig legat där. så då var det till att ha uppmärksam på henne och när dom släpptes över i beteshagen 3 timmar senare (inget hade hänt under den tiden) så la hon sig i beteshagen o slutade äta. då var det till att börja gå med henne. efter ha gått halva natten med henne släppte koliken och faran var över.

Mina kolikhästar har inte haft ett enda kolikanfall sen jag började ge loppfrö dagligen. (3 år sen)

Liknande trådar

Relationer Jag har en tjej i 15 års åldern som brukar komma och hjälpa mig ibland på helgerna med att motionera hästarna. Jag har märkt att hon... 14 15 16
Svar
305
· Visningar
24 512
Senast: Saeta
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 722
Senast: sandrafors
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: qnockout07
·
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
10
· Visningar
1 912
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S