Ungdom som ljuger

Jaså? Så har det varit på alla ridskolor jag besökt. En enda kan jag komma på där eleverna faktiskt lärt sig rida hyfsat.

Har också haft många personer som velat bli medryttare och ridit på ridskola i många år. Så fort de hoppat upp har det visat sig att de inte kan rida överhuvudtaget.
Jag har stött på precis samma sak i privatstall runt om i landet. Folk som har ridit i många år och till och med haft egen häst och varken kan rida eller ta hand om den.
 
Jag har stött på precis samma sak i privatstall runt om i landet. Folk som har ridit i många år och till och med haft egen häst och varken kan rida eller ta hand om den.

Ja, givetvis :confused:. Nu skrev jag dock om ridskolor där typ 99 % är dåliga. Jag har aldrig träffat någon som kan rida som enbart ridit på ridskola. Privatryttare har jag träffat många som kan rida.
 
Ja, givetvis :confused:. Nu skrev jag dock om ridskolor där typ 99 % är dåliga. Jag har aldrig träffat någon som kan rida som enbart ridit på ridskola. Privatryttare har jag träffat många som kan rida.
Wow har du besökt alla ridskolor alltså. Jag har ridit på ett ganska stort antal och besökt ytterligare några. Nog har folk fått lära sig rida där . Med tanke på hur hästmaterialet ofta ser ut så rider dom flesta riktigt bra.
 
Wow har du besökt alla ridskolor alltså. Jag har ridit på ett ganska stort antal och besökt ytterligare några. Nog har folk fått lära sig rida där . Med tanke på hur hästmaterialet ofta ser ut så rider dom flesta riktigt bra.

Nej men många, kvalitén är bedrövlig. Ridskoleryttare som själva anser sig kunna rida finns det förstås gott om.
 
Ja, givetvis :confused:. Nu skrev jag dock om ridskolor där typ 99 % är dåliga. Jag har aldrig träffat någon som kan rida som enbart ridit på ridskola. Privatryttare har jag träffat många som kan rida.
Vi har jäkligt olika erfarenhet helt enkelt.
Och jag tror du missat hela poängen med ridskola.
 
Vill man rida helt kravlöst så är det väl ridskola som gäller. Man betalar och rider. Man lär sig typ noll och ingenting, hästarna är urusla och har det oftast ganska dåligt. Men man kan gå på sin lektion om man har lust men skita i det annars.

Det med att rida kravlöst håller jag såklart med om. Om det bara är själva ridningen man är ute efter. Men det känns lite dumt att säga att "man lär sig typ noll och ingenting". Nu har inte jag någon aning om vad du har varit på för ridskolor, men jag har dels själv ridit på ett par olika ridskolor samt "jobbat" på två. Dom två jag jobbat på har båda haft fina ridskolehästar av varierande utbildningsgrad, temperament osv. Ett flertal var även pensionerade tävlingshästar på elitnivå. Väldigt fina. Sen är det ju såklart att det finns ridskolor som kanske inte har så "bra" hästar samt dålig hästhållning vilket såklart är tråkigt. Men man får inte glömma att det faktiskt finns väldigt bra ridskolor också.
Jag pratar om både islandsstall och "vanliga" ridskolor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 601
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 245
Ridning Har ganska nyligen börjat rida som vuxen. Räknas som nybörjare ännu och har aldrig ridit på något annat stall. Därför undrar jag hur...
Svar
3
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp