Ungdom som ljuger

andy_tolk_full.jpg

Till @Hyacinth :)
 
Jag är så less på sånt här. Som ung tjej ska man vara så himla tacksam över stt få peta på andras hästar. Man ska alltid vara perfekt, göra allt rätt och stå ut med allt. Den dagen jag ser en hästägare vara tacksam över stt någon gratis rastar deras höstar och mockar ska jag tatuera mig i pannan.
Jag är tacksam över en tjej som hjälper mig gratis med ridning och mockning åt min häst, räknas det, i så fall vad ska du tatuera i pannan? :devil: :p
 
För att han överlåter arbetsuppgifter på en underårig tjej som inte är pålitlig. Och ja, rida är en arbetsuppgift. Även mocka eller borsta eller vad som helst som egentligen den anställda (TS) brukar göra.

Jag tycker det är oseriöst. Jag tycker att han borde värna mer om sina tillgångar (hästarna) än så. Och anställa vuxna personer om han har brist på personal hemma på tävlingshelger.

Om rida är en arbetsuppgift så är det väldigt många barn som arbetar i det här landet. Rida kan vara en arbetsuppgift.

*kl*
Fattar inte en del svar i tråden, det framgår väl ganska tydligt att tjejen får göra det som "hobby" och väldigt kravlöst? När jag hade hästar och stall så var det några som red hos mig, vissa gratis och vissa t.o.m. betalade. Och då fick de mocka också. Det är ju så det funkar. Duktig ryttare som utbildar andras hästar = betalt. Orutinerad och/eller okunnig ryttare = betala eller gratis.

+ Att hon är 15 år! Herregud, en 15 åring ska väl kunna ta lite ansvar? När jag var 15 hade jag ansvar för 5 egna hästar, inkl. mockning, fodring, in- och utsläpp.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 884
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 812
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 097
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp