Kolla däcktryck, hur ofta?

alazzi

Trådstartare
Min bil larmade om däcktryck så jag blev tvungen att läsa instruktionsboken för att släcka varningen. I instruktionsboken rekommenderade man att kontrollera däcktrycket varannan vecka...
Jag har ärligt talat enbart kollat däcktrycket när bilen själv har larmat. Dvs två gånger i hela mitt liv.
 
Min bil larmade om däcktryck så jag blev tvungen att läsa instruktionsboken för att släcka varningen. I instruktionsboken rekommenderade man att kontrollera däcktrycket varannan vecka...
Jag har ärligt talat enbart kollat däcktrycket när bilen själv har larmat. Dvs två gånger i hela mitt liv.
Alltså har däcken en varnare så behöver jag ju inte kolla manuellt? Då kollar jag digitalt när jag ändå bläddrar i menyn.

På mina gamla bilar, så kanske var tredje vecka eller så?
 
Nä då varnar den ju så då behövs vell inte kolla däcktryck.
Det ska man göra ändå. De flesta bilar har bara indirekta system och de kräver dessutom att man kalibrerat dem när man bytt hjul/däck. Annars funkar de inte alls.

I Sverige har vi det lite förspänt, de allra flesta kollar när de byter däck på våren och hösten i alla fall. Och kalibrerar om systemet.
 
Det ska man göra ändå. De flesta bilar har bara indirekta system och de kräver dessutom att man kalibrerat dem när man bytt hjul/däck. Annars funkar de inte alls.

I Sverige har vi det lite förspänt, de allra flesta kollar när de byter däck på våren och hösten i alla fall. Och kalibrerar om systemet.
Ja vid däckbyte så kollar vi självklart luften och den bil som har varnare kalibreras.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Saigon
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 489
Senast: Paddington
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp