Kolla klippet: ”Hade tänkt rida in på scenen”

Nu börjat väl detta bli lite tröttsamt 🙈.
När vi vinner är det en sekt.
När vi inte vinner så ska det pikas?

Ja. Suck... det känns som att det har samma drivkrafter som mobbingen i grundskolan men det tar sig andra uttryck. Vi som rider är konstiga och förtjänar inte att inkluderas i det stora sportsammanhanget och det ska vi minsann få veta vid varenda tillfälle som ges (och några till).
 
Jag läser in en helt annan känsla, jag tycker han verkar ha respekt och känna ödmjukhet inför hästsporten till skillnad från många bittra människor i kommentarsfält på typ FB. Jag upplever inte att han vill göra narr av ridsporten utan att han har lite humor och uppenbarligen har "hästsekten" gjort ett intryck på honom, men jag ser faktiskt inte hur hans "pik" utgår från annat än respekt och positiva känslor? Men jag kanske läser in för mycket! ☺️
 
Jag läser in en helt annan känsla, jag tycker han verkar ha respekt och känna ödmjukhet inför hästsporten till skillnad från många bittra människor i kommentarsfält på typ FB. Jag upplever inte att han vill göra narr av ridsporten utan att han har lite humor och uppenbarligen har "hästsekten" gjort ett intryck på honom, men jag ser faktiskt inte hur hans "pik" utgår från annat än respekt och positiva känslor? Men jag kanske läser in för mycket! ☺️
Jag håller nog med, och bara faktumet att han tog ridlektioner tycker jag är lite kul.
 
Jag läser in en helt annan känsla, jag tycker han verkar ha respekt och känna ödmjukhet inför hästsporten till skillnad från många bittra människor i kommentarsfält på typ FB. Jag upplever inte att han vill göra narr av ridsporten utan att han har lite humor och uppenbarligen har "hästsekten" gjort ett intryck på honom, men jag ser faktiskt inte hur hans "pik" utgår från annat än respekt och positiva känslor? Men jag kanske läser in för mycket! ☺️
Plus en på den. Får ju inte glömma att även Henrik Ankarcrona skämtade till det förra året och då var det, för hästmänniskor, ok att skoja. Man behöver inte ta allt så nedvärderande och negativt.

Sedan är det beklagligt att kommentarfälten hellre trycker ner Henrik Von Eckerman än hyllar den som fick det. Någonstans är det ju folket som röstar och jag tycker faktiskt att det talar sitt tydliga språk att hästfolket inte vinner utan att mer folkkära idrottare ibland vinner när det kommer till kritan (vi har ju haft fler hästmänniskor som faktiskt inte har vunnit när de varit nominerade) men de bittra i kommentarsfälten ser ju inte det.
 
Otroligt välförtjänt att van der Poel fick priset!!!

Hans prestationer är fantastiska!

Men jag tycker att det var lite pinsamt faktiskt att Duplantis inte fick ett enda pris! Han är ju ändå utsedd till förra årets näst bästa manliga idrottare i världen alla kategorier. Endast slagen av Messi. Och så inget pris på den svenska idrottsgalan. På den listan är för övrigt von Eckerman på 24:e plats och van der Poel inte med alls. Om jag förstått det rätt är det sportjournalister som fått vara med och rösta där.
 
Jag läser in en helt annan känsla, jag tycker han verkar ha respekt och känna ödmjukhet inför hästsporten till skillnad från många bittra människor i kommentarsfält på typ FB. Jag upplever inte att han vill göra narr av ridsporten utan att han har lite humor och uppenbarligen har "hästsekten" gjort ett intryck på honom, men jag ser faktiskt inte hur hans "pik" utgår från annat än respekt och positiva känslor? Men jag kanske läser in för mycket! ☺️
Jag kanske inte är tillräckligt insatt då.
Men jag tycker att skämtet börjar bli gammalt, och att man som Ankarcrona gjorde gör ett skämtsamt mothugg kan jag tycka är mer okej. Man kan ju tycka att det borde sätta punkt för denna följetong.
Om orsaken att van der Pohl tog ridlektioner var att han ville rida för att göra ett skämt av det sedan så är det ju lite lågt. Om det var ett seriöst intresse att kolla vad det handlar om tycker jag det var fint av honom.
Tyvärr vet jag inte säkert vilket som är fallet.

Med det sagt var det honom väldigt välförtjänt med priset.
Och jag håller med om att Duplantis också kunde förtjänat lite uppmärksamhet på galan.
 
Nu börjat väl detta bli lite tröttsamt 🙈.
När vi vinner är det en sekt.
När vi inte vinner så ska det pikas?
Precis.
En hästmänniska i min vänkrets lever tillsammans med en golfare. Golfaren överröstes med mess om att rösta när det var en golfare i det sällskapet. Rösta rösta

När Peder var aktuell, fick min vän - som är ytterst välkänd i hästkretsar - inte en enda uppmaning att rösta. Så var finns sekten??
 
Hans prestationer är fantastiska!

Men jag tycker att det var lite pinsamt faktiskt att Duplantis inte fick ett enda pris! Han är ju ändå utsedd till förra årets näst bästa manliga idrottare i världen alla kategorier. Endast slagen av Messi. Och så inget pris på den svenska idrottsgalan. På den listan är för övrigt von Eckerman på 24:e plats och van der Poel inte med alls. Om jag förstått det rätt är det sportjournalister som fått vara med och rösta där.
Messi är ju en äkta tönt 🤣 Überbegåvad men en tönt.

Mer seriöst så är det pinigt att Duplantis inte uppmärksammas på hemmaplan. Men det är ju lite så med udda inte helt folkliga sporter.

Det gör det ju ännu större att Nils van der Poel verkar gått rakt in i det svenska folkhemmet. I Holland där skridsko är gigantiskt har de skrivit hästlängder mer om honom än vad svensk media gjort.

Men in the end of the day är ju sådana här priser rätt meningslösa.

Det handlar ju oftast mer om vad de nominerade journalisterma vet och har för intressefokus. Kolla bara nomineringarna och pristagarna på ridsportgalan genom.
 
Messi är ju en äkta tönt 🤣 Überbegåvad men en tönt.

Mer seriöst så är det pinigt att Duplantis inte uppmärksammas på hemmaplan. Men det är ju lite så med udda inte helt folkliga sporter.

Det gör det ju ännu större att Nils van der Poel verkar gått rakt in i det svenska folkhemmet. I Holland där skridsko är gigantiskt har de skrivit hästlängder mer om honom än vad svensk media gjort.

Men in the end of the day är ju sådana här priser rätt meningslösa.

Det handlar ju oftast mer om vad de nominerade journalisterma vet och har för intressefokus. Kolla bara nomineringarna och pristagarna på ridsportgalan genom.

Jag skulle nog säga att skridsko är en mer udda sport än friidrott. Även om intresset kanske gått ned på senare år så är det väldigt många som utövar och tittar på friidrott. Långt fler än i skridskosporten just nu, med undantaget för de mästerskap som van der Poel åkte där jag gissar att många bänkade sig.

Kul att även en liten sport i Sverige kan slå igenom internationellt. Det är verkligen en sport som ingen satsar på, och som därmed inte heller har så mycket träningsanläggningar och väldigt kort säsong i hela landet.
 
Plus en på den. Får ju inte glömma att även Henrik Ankarcrona skämtade till det förra året och då var det, för hästmänniskor, ok att skoja. Man behöver inte ta allt så nedvärderande och negativt.

Sedan är det beklagligt att kommentarfälten hellre trycker ner Henrik Von Eckerman än hyllar den som fick det. Någonstans är det ju folket som röstar och jag tycker faktiskt att det talar sitt tydliga språk att hästfolket inte vinner utan att mer folkkära idrottare ibland vinner när det kommer till kritan (vi har ju haft fler hästmänniskor som faktiskt inte har vunnit när de varit nominerade) men de bittra i kommentarsfälten ser ju inte det.
Man får ju inte glömma att Peder varit otroligt duktig på att exponera sig i media och är iaf för mig betydligt mer folklig än Henrik. När roffe vann var det nog mer av en sekt då det kändes för mig som ridsporten fick komma in i finrummet på riktigt första gången.
 
Man får ju inte glömma att Peder varit otroligt duktig på att exponera sig i media och är iaf för mig betydligt mer folklig än Henrik. När roffe vann var det nog mer av en sekt då det kändes för mig som ridsporten fick komma in i finrummet på riktigt första gången.

Jag håller med. Med Roffe var det första gången vi kände att vi fick vara med på riktigt. Så alla röstade järnet. Med Peder så hade han varit duktig på att promota sig själv i media så även icke-hästfolk kände till honom. Henrik är nog relativt okänd för icke-hästfolk tyvärr.
 
Precis.
En hästmänniska i min vänkrets lever tillsammans med en golfare. Golfaren överröstes med mess om att rösta när det var en golfare i det sällskapet. Rösta rösta

När Peder var aktuell, fick min vän - som är ytterst välkänd i hästkretsar - inte en enda uppmaning att rösta. Så var finns sekten??
En hästmänniska i min krets har en sambo som är med i både golfförbundet och skidförbundet - han fick mail från bägge med uppaningar om att rösta.
 
Precis.
En hästmänniska i min vänkrets lever tillsammans med en golfare. Golfaren överröstes med mess om att rösta när det var en golfare i det sällskapet. Rösta rösta

När Peder var aktuell, fick min vän - som är ytterst välkänd i hästkretsar - inte en enda uppmaning att rösta. Så var finns sekten??

Det kommer hela tiden tillbaka till att vi hästmänniskor egentligen inte får synas till och när vi gör det så måste de komma på en anledning till det så att deras världsbild upprätthålls.
 
Man får ju inte glömma att Peder varit otroligt duktig på att exponera sig i media och är iaf för mig betydligt mer folklig än Henrik. När roffe vann var det nog mer av en sekt då det kändes för mig som ridsporten fick komma in i finrummet på riktigt första gången.
Hur då sekt?
Fattar inte.
 
Hur då sekt?
Fattar inte.

Inte sekt. Men det var nog första gången vi insåg att vi faktiskt hade en chans att vinna och väldigt många röstade därför. eftersom vi är så många fler än vad övriga sport-Sverige inser så tyckte de att det måste vara en sekt av småflickor som röstat med hjälpa av pappas pengar. För vi kan ju inte vara så här många egentligen mtp hur töntigt det är att hålla på med hästar.
 
Man får ju inte glömma att Peder varit otroligt duktig på att exponera sig i media och är iaf för mig betydligt mer folklig än Henrik. När roffe vann var det nog mer av en sekt då det kändes för mig som ridsporten fick komma in i finrummet på riktigt första gången.
Ja så är det ju. Men det blir som sagt lite fjantigt och tröttsamt att ropa sekt när en ridsportryttare vinner eftersom de faktiskt inte alls vinner varje gång de är med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
825
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 844
Senast: Motacilla
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 055
Senast: mackan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp