Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Näe offroadkörning går nog inte men en helt okej bil får ni iafÄr den fram el. bakhjulsdriven?
Nu har jag en Volvo V70 AWD -98 och den får bara dra 1480kg med b-kort.
Vi har i nuläget en Subaru Legacy Outback, men pga dåliga erfarenheter med denna (så tråkigt då alla andra i Sverige verkar vara helnöjda!) så blir det inte en sådan till.
Hallåj!
Jag trodde jag var Sveriges enda MISSnöjda Subaruägare.
Fast min Legacy är ny (inköpt midsommar).
Att hitta en ny bil som får dra 1400kg har jag problem med.
// Linda
*KL*
Lite mer allmän info om bilval. Köp inte bil med för klen motor, orkar lite och bensinförbrukningen ökar mer när man drar än med en större motor/högre vridmoment. Är också enerverande att behöva växla ner vid minsta uppförsbacke. Slitaget blir också större då en klenare motor får jobba hårdare.
Om man inte köper fyrhjulsdrift är bakhjulsdriven att föredra. Med tryck på kulan (c:a 70 kg), som det ska vara, blir bilen lättare fram och driver sämre med framhjulsdrift. Lastar man sedan bak blir den ännu lättare fram
Har hjälpt många framhjulsdrivna från blöta gräsmattor.
Med automat är det lättare att köra mjukare och det blir mindre belastning och utan ryck på drivlinan, motor-växellåda-drivaxlar. Och nej det drar inte mer bränsle om man kan köra med automat.
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
Min v50 får dra 1500 kg på B.
Ska man vara petig så är det nog inte så svårt att hitta en BIL som får dra 1400 kg, däremot är det få som tillåter det på B-kort...
Ja ni kan inte vara många. Jasg har aldrig hört en subaruägare vara missnöjd. Vi hade vår i 4 år och absolut ingenting gick sönder. Den servades bara regelbundet och gick som en klocka. När (om) jag får råd ska jag absolut ha en Subaru igen.
Inget illa menat mot dig men jag är såtrött på att höra att alla andra är nöjda. Vad hjälper det mig som inte är nöjd?
// Linda
Subaru Legacy (ej outback) hade jag förut och det var den absolut bästa dragbil jag någonsin kört. Kompisen har en Subaru Outback och är supernöjd. Vad är problemet med din?
Inget illa menat mot dig men jag är såtrött på att höra att alla andra är nöjda. Vad hjälper det mig som inte är nöjd?
// Linda