Kombiaggregat - bra eller dålig idé?

warg

Trådstartare
Vi tittar efter ett nytt elaggregat och funderar på ett kombiaggregat. Vad har ni för erfarenheter, fungerar det bra?
 
Beror nog mest på hur mycket staket men behöver el till. Om det är långt, många trådar, om det finns undervegetation som kommer upp på tråden o s v.
Liten hage har ju mindre krav på aggregatet än en med flera kilometer eltråd i.
Jag har två stora kraftiga som vi har till de stora sommarhagarna som är på 60 ha tillsammans. Sedan har vi en liten hage där ett batteriaggregat är mer än tillräckligt.
 
Vi kommer ha totalt mellan en och två kilometer staket, med två aluminiumtrådar, så totalt 2-3 km tråd.Genom skogen finns det en del vegetation, men vi har självklart röjt. Även kombiaggregaten finns ju i olika styrkor, och vi kommer inte köpa ett för svagt aggregat. En svaghet med kombiaggregaten vid en första anblick är elkontakten - det sitter ju en adapter på den till skillnad från ett rent nätaggregat. Är det ett problem? Vi kommer ha möjlighet att driva alla staketen via nät, men tanken var att man har mer flexibilitet med ett kombiaggregat. Vi har redan ett nätaggregat, men vill gärna ha två så man inte står utan om ett går sönder.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 797
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 123
  • Artikel
Dagbok Jag borde sluta vara här för gott. För jag sjunker bara djupt ner i depression när jag är här. Varje gång. Börjar fundera på att hänga...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 696
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Vi tänkte göra om ett skrymsle (städförråd) under trappen till mini-lekrum. Det vore mysigt med fluffig heltäckningsmatta, kuddar...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 252
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp