Greystroke
Trådstartare
Hur reagerar ni på kommentarer på er vikt/kropp? Inte bara på komentarer om över vikt utan också undervikt?
Jag blir jätte generad och ibland ledsen när jag blir anklagad för att se anorektisk ut, eller "pinnig". Förstår folk inte att det inte är någon komplimang att bli genförd med barstolar, pinnar och styckbrädor?! Och sen när man säger åt dem så säger dem att man inte får klaga, för jag e ju smal?! Så mig får man förolämpa hur mycket man vill eller!?
Hur svarar man på sånt? Ska man svara als? Jag är med i hemvärnet och det enda jag får höra när jag säger det är antingen något som "Du som e så tanig" eller "Flyger du inte iväg av rekylen!" vilket är jätte fyndigt.
Tacksam för svar, gärna från någon äldre som tagit sig igenom samma sak
Jag blir jätte generad och ibland ledsen när jag blir anklagad för att se anorektisk ut, eller "pinnig". Förstår folk inte att det inte är någon komplimang att bli genförd med barstolar, pinnar och styckbrädor?! Och sen när man säger åt dem så säger dem att man inte får klaga, för jag e ju smal?! Så mig får man förolämpa hur mycket man vill eller!?
Tacksam för svar, gärna från någon äldre som tagit sig igenom samma sak