K
Krims
Brukar ni högljutt kommentera andras hästar när ni är på trav och hur uttrycker ni er då? Frågan dök upp igår då min kuse årsdebuterade. Förra året var riktigt dåligt med många galopper vilket lett till att han fått kvala två gånger i år. Igår gick han ut i ett lopp på Hagmyren med målet "gå felfritt". Hur som haver han ligger i fjärde par ut med med häst på insidan, lucka till täten och lucka till fältet. När de kommer upp på första bortre långsidan säger en av personerna bredvid mig (dessa är involverade i hästen på insidan om min) "Ja nu är de bara de tre framför han ska slå för den där jäveln på utsidan han kan ju inte springa nåt."
Jag blev ganska förorättad men sade inget. Hon borde kunnat uttrycka sig lite annorlunda om hon nu kände att hon var tvungen att kommentera min häst. Precis efter detta galopperade deras häst, men han kom igen bra och var tvåa i mål, jättefin häst. Min lätt vinterfeta kuse lufsade in på femteplatsen och gick 7 tiondelar över sitt rekord så jag är helnöjd.
Till sak, klart man får kommentera andras hästar men är det ok att uttrycka sig hur som helst om dem, jag menar man vet ju inte vem som står bredvid eller behövs det inte tas hänsyn till sådant? Är det kanske bättre att man får veta sanningen? Att min jävla häst inte kan springa?
Jag blev ganska förorättad men sade inget. Hon borde kunnat uttrycka sig lite annorlunda om hon nu kände att hon var tvungen att kommentera min häst. Precis efter detta galopperade deras häst, men han kom igen bra och var tvåa i mål, jättefin häst. Min lätt vinterfeta kuse lufsade in på femteplatsen och gick 7 tiondelar över sitt rekord så jag är helnöjd.
Till sak, klart man får kommentera andras hästar men är det ok att uttrycka sig hur som helst om dem, jag menar man vet ju inte vem som står bredvid eller behövs det inte tas hänsyn till sådant? Är det kanske bättre att man får veta sanningen? Att min jävla häst inte kan springa?