Kommer att vara sjuk på nyår

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för att vi planerat något på nyår men jag vill ändå att den här förkylningen viker hädan. Jag kommer garanterat hosta sönder ett revben om detta fortsätter. Kunde somna i natt men vaknade halv fyra i morse av halsont från hell och sen kom hostan. Jag hostade i två timmar, så pass mycket att dottern vaknade till slut och ville gå upp. Men vi somnade till slut om (efter att jag typ överdoserat hostmedicin) runt sju och sov till nio.

I natt tänker jag ha hostmedicin bredvid sängen och ta direkt om jag vaknar. Samt ta ipren. Funkar inte det går jag ut och lägger mig på soffan. Fattar inte varför jag alltid ska drabbas av dessa helvetesförkylningar. Förra året var jag sjuk i tre veckor + att jag åkte på en luftvägsinfektion. Hade jag inte kräkts rätt ut i sängen av hostan hade jag troligen aldrig ringt vc.

För ett par år sen var jag också sjuk på nyår. Den förkylning resulterade i att jag sträckte ryggen när jag nös utanför Coop :rofl: så jag var lite som en pingvin det nyåret plus förkyld men envis dom jag var på den tiden blev det nyårsfest ändå.

Imorgon blir det dock ingen fest. Om pizzerierna är öppna blir det garanterat pizza och väldigt nykter då barnet är hemma. Kan bli en whisky skvätt i teet på kvällen men bara för att förhoppningsvis döda lite bakterier :D
 

Åh en like!

Jag hostar också mig sönder och samman i kombination med ont i halsen sedan en vecka tillbaka. Inatt provade jag ha luftfuktaren igång i ett försök att lindra allt retande och jag sov bättre! *tips att prova *

Så mitt storslagna nyårsfirande väntas bli mindre storslaget, kanske till och med nyktert 😄
 
Åh en like!

Jag hostar också mig sönder och samman i kombination med ont i halsen sedan en vecka tillbaka. Inatt provade jag ha luftfuktaren igång i ett försök att lindra allt retande och jag sov bättre! *tips att prova *

Så mitt storslagna nyårsfirande väntas bli mindre storslaget, kanske till och med nyktert 😄

Jag har både luftrenare och ett fönster öppet. Inte sjutton gör det någon skillnad. Trodde att cocilana skulle hjälpa men icke då, fick bara känningar vid gallområdet av det. Tål tydligen inte alls någon form av morfin nu förtiden.

Jag ska dock testa att ta upp avfuktaren. Måste få sova känner jag. Blir knäpp snart.
 
Jag har både luftrenare och ett fönster öppet. Inte sjutton gör det någon skillnad. Trodde att cocilana skulle hjälpa men icke då, fick bara känningar vid gallområdet av det. Tål tydligen inte alls någon form av morfin nu förtiden.

Jag ska dock testa att ta upp avfuktaren. Måste få sova känner jag. Blir knäpp snart.
Nej inte AVfuktare, tvärtom, luftFUKTARE 😄

Torr luft kan reta upp hostan lite extra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp