Kommer inte i mina stövlar!

Solponny

Trådstartare
Idag kom mina nya stövlar:D
Men när jag skulle prova fick jag inte ner hälen i dom:devil: Vad ska jag göra? Kan man kanske lästa ut dom? Kan tillägga att det är dragkedja bak.

Sv: Kommer inte i mina stövlar!

Stoppa dom fulla med papper och lägg dom i frysen över natten. Då blir dom en storlek större. Tryck ner ordentligt med papper i hela foten.

Vad för sorts papper? Toapapper?
Vad är det som gör att dom blir större?
Har du provat?
Det är ju själva hälen som jag inte får ner så tror att det beror på att mina vrister är för höga...

Förstår inte riktigt vad du menar med att vristerna är för höga. Ja, min lillasyster provade med ett par pumps, stoppade dom fulla med toa/husållspapper och la dom i frysen över natten. Dagen efter var dom en storlek större. Det gör att dom töjer sig, värt att prova. Du kan ju stoppa upp till stövelskaften med papper med om dom är små där med.

Jag hade skickat tillbaka dom. Provar du att töja dom kan du ju inte returnera dom.

Det går att lästa ut just över vristerna, kan en duktig skomakare göra.

Nu har inte jag provat med läder, men rider man inte ute i sina läderstövlar på vintern? Det kan ju bli -20 ute.

Nu har inte jag provat med läder, men rider man inte ute i sina läderstövlar på vintern? Det kan ju bli -20 ute.

:eek::eek: Det låter kallt, skulle aldrig rida i mina läderstövlar på vintern. Hua då förfryser ju fötterna direkt. Tacka vet jag MH fodrade ridstövlar :p

Jag förstår inte hur du menar, hur kan du ha problem att få ner hälen?? Är dom för små i foten?

Passar dom inte nu passar dom inte sen heller, du krymper knappast i fötterna eller hur?

Sen kan dom ju vara felsydda också.

Sänd tillbaka dom och köp andra

Läderridstövlar töjer sig. Det är ett känt faktum. Så även om inte fötterna krymper (vilket de i o f s gör om man går ner i vikt, men det är en annan diskussion). Men om man inte kommer i dem så det går att använda dem, kommer de heller inte att töja sig.

Så här är det; dom passar perfekt vid fot, vad och vrist men dragkedjan går inte tillräckligt högt upp så jag får inte ner foten i dom. Jag skulle ju kunna gå i dom men faktum är att jag får inte ens på mig dom.

Jag köpte dom begagnade fast helt oanvända så jag har nog ingen möjlighet att lämna tillbaka dom. Eller kan jag kontakta säljaren och fråga om jag kan skicka tillbaka dom och få pengarna tillbaka?

Ingen av mina stövlar har nånsin töjt sig. Visst dom kanske formar sig lite runt foten på bredden men töjt ut sig har dom aldrig gjort! Har och har haft båda mjuka och hårda stövlar. Vet att vissa affärer rekommenderar att köpa stövlar som är så trånga att dom knapt går att få upp pga dom ska töja sig. Resultatet blir förstörda dragkedjor!

Stövlar ska passa perfekt från dag ett tycker jag.

Den slutar u ngefär 2 cm från sulan.

Jag har fått på mig dom nu med nylonstrumpa! Ska jag gå i dom och hoppas på att dom töjer sig nu?

Jag är nog inne på mitt sjunde par stövlar nu, samtliga har töjt sig. Främst över vristen, jag har höga vrister och där spänner de alltid.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
14
· Visningar
446
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 203
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur