Bukefalos 28 år!

Kommer jag någonsin kunna rida normalt"

Sv: Kommer jag någonsin kunna rida normalt"

Säger som fler andra, ta bort havren och tillsätt magnesium. Krafft har MG tillskott, ska du ge lucern med sitt Ca så riskerar du inte att överdosera när de ger din häst ett mått per dag.

Du gör din häst en tjänst att prova det. Du bör även fundera över hur det är över lag med din häst så att den inte dras med magproblem, ex. magkattar det kan också göra hästar stirriga och nervösa, samt även magra. Vad jag förstår så har ni flyttat en del och hästar har fått kattar för mindre än flyttar.
 
Sv: Kommer jag någonsin kunna rida normalt"

Jag tycker inte du ska vara rädd för att ge magnesium, jag hittar inte min bok om utfodring men jag har för mej att jag kollade innan jag började ge min häst det och om jag inte minns fel så har jag läst att det inte är farligt om man överdoserar magnesium, det är ganska vanligt att hästarna har brist på det. Och det är inte dyrt en burk Biomag tror jag att jag gav 60-80 kr och den räcker länge till en häst och det står på hur mkt dom ska ha det ligger ett litet mått i. Och man ser resultat på någon vecka. Var inte rädd för att prova det. För mej gjorde det underverk och jag har hört flera som säger som jag.
 
Sv: Kommer jag någonsin kunna rida normalt"

Till trådskaparen:
Jag fattar inte varför man ska hålla på att byta foder hit och dit när det är ledarskapen det är problem med?....:confused:
Det måste vara jobbigt och ledsamt att inte komma överens med sin häst....Allt kännns så hopplöst när man läser inlägget...:cry:
Men det verkar som om du ger upp FÖR lätt.Gör inte det!Kämpa!Du älskar ju din häst!Du kanse borde skippa ridningen ett tea och bara vara med hästen och umgås och kanske tömköra (om det är möjligt) eller gå ut och gå med den i vackra naturen.Speciellt på de ställen där ni rider, då får ni ju chans att "träna bort" det som är läskigt, om det bllåser och dyl. utan att du behöver dra hästen i munnen,använda piska eller likanade.Då får ju du en större chans att visa häästen att det är DU som bestämmer och få den att känna sig ännu mer trygg hos dig än förut.Och då behöver du inte ta till våld.Bara ditt kroppsspråk och din röst.
Det funkade jökligt bra på vår arab. Jag tränade och tränade och det gav resultat!Och då var det korta stunder men ofta.Sedan längre stunder. Då lärde han sig lita på mej.Men träningen pågår fortfarande, och det går fortfarande framåt för oss. Nu går han mycket bättre att rida.Men jag får vara jätteenvis!(Jag jobbar på det nu oxå.Ibland är jag FÖR snäll, och då blir jag för otydlig,då lyssnar han inte).
Ha tålamod! :) Och elakt sagt men, har du inte det så får du nog byta häst,eller varför inte ta hjälp av någon som är proffs och rida för?Det kanske kan hjälpa er en bit på traven?:idea:
Hoppas det löser sig!:rofl:
 
Sv: Kommer jag någonsin kunna rida normalt"

tja.. det kanske det har gjort också på de fem månader som gått sedan hon skrev sitt inlägg ;)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 752
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 277
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 956
Senast: Solstig
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 688
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp