Kommersiella foderblandningar

HIHI!!! Jag kan vara med och sälja det... LOVAR ATT jag blir övertygad om hur bra ditt foder är och behöver inte ens ljuga.... :rofl: :rofl: :rofl:
Skämt å sido.... Eg hade det inte varit lika dyrt att blanda eget... men eg är det ganska enkelt att bära hem det klart...
Jag vill förresten att det ska vara ångkokt... Det är det jag bet för... Helst inte ihopakladdat med melass för det är alla andra... och det är inte speciellt bra med raffienderat socker för lederna...
Har körkort och bil så det är bara att köra på... jag tar Södra Sverige!!! HIHIHIHI :banana: :banana:
 
det verkar vara få som kan odla hö. Där jag står nu så får stallägaren be bonden att slå (och eftersom att det är ett superlitet stall, så hamnar de långt ner på prioritetslistan, efter bondens egna hö såklart). Höt blev skördat väldigt sen i år :-( Och det tas ingen analys dessutom.
Jag ska ju flytta på pållen nu, och ska se till att det tas analys på hösilaget i nya stallet.. Och hoppas att det hösilaget togs innan det var överblommat..
 
Man måste nog acceptera att man inte kan göra foderstater ENBART genom att räkna fram dem!
Erfarenhet och gott öga för hur mkt just DEN hästen behöver behövs ju också.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 476
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp