Konditori i Uppsala?

Mia_R

Trådstartare
Var finns Uppsalas trevligaste konditori med trevlig miljö, gott kaffe och smarriga onyttigheter? Jag vill ha ett riktigt kondis i gammal stil, ingen modern skit. Hellre smått så man kan köpa flera sorter än stora blaffor man bara orkar äta en av.

Om de serverar lätt lunch är det ingen nackdel, men fokus på gott kaffe, trevlig miljö och små munsbitar. :d
 
Var finns Uppsalas trevligaste konditori med trevlig miljö, gott kaffe och smarriga onyttigheter? Jag vill ha ett riktigt kondis i gammal stil, ingen modern skit. Hellre smått så man kan köpa flera sorter än stora blaffor man bara orkar äta en av.

Om de serverar lätt lunch är det ingen nackdel, men fokus på gott kaffe, trevlig miljö och små munsbitar. :d
Jag tycker dom flesta har stora bakverk. Men mina favoriter är Årummet och Fågelsången.
 
När det gäller miljö Ofvandahls. Det är visserligen rätt slitet, men inredningen är inte mycket ändrad sen förra sekelskiftet.

I kategorin vad man stoppar i munnen har Güntherska gjort en extrem uppryckning på senare år och blivit väldigt bra på väldigt mycket.

Jag är tyvärr lite dålig på kakor.
 
Bäst bakverk har Leijon stenugnsbageri som har kondis på Brantings torg, dock i modernare stil men inte à la Waynes utan mysigt. På Brantings torg finns även Bageri Brantingstorg som har mycket 50-talsinredning bevarad samt goda kakor.
 

Liknande trådar

Äldre Nu är jag förvirrad och tankarna snurrar runt, runt, runt. Vågar och vill jag flytta ut till ett hus på landet helt ensam från min...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 966
Senast: Reville
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med innehållsförteckningar på mat är ju något man verkligen kan fascineras över, om man nu är lagd åt det hållet... :) Imorse...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
1 952
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp