snöstorm

Trådstartare
Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte använda kondom för det går inte utan de blir slaka. Enligt dem så har det aldrig varit ett problem då alla tjejer gått med på att köra utan..

Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig? Kör verkligen alla andra bara på? Ingen av de dessa killar har ens haft kondomer hemma, det trodde jag att man hade om man bjuder hem någon man dejtar..
 
Vill han inte använda kondom så ska du sluta vara intim med honom. Kondom är inte bara ett skydd mot graviditet utan även mot en mängd sjukdomar som även drabbar män.

Nej, "alla andra" går inte med på att köra utan, det är något han säger för att försöka pressa dig att göra som han vill, dvs han försöker manipulera dig.
 
Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte använda kondom för det går inte utan de blir slaka. Enligt dem så har det aldrig varit ett problem då alla tjejer gått med på att köra utan..

Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig? Kör verkligen alla andra bara på? Ingen av de dessa killar har ens haft kondomer hemma, det trodde jag att man hade om man bjuder hem någon man dejtar..
Killar som bara tänker på sig själva och som inte vill ta minsta ansvar 😑 Så tröttsamt! Det är bara en dålig ursäkt att de inte "kan" använda kondom. Vill inte killen ha gummi, vill inte jag ligga. Simple as that
 
Självklart att man inte kör utan om man dejtar och inte är exklusiva skulle jag säga. Annat är nog undantag.
Däremot kan det ju vara ett problem att den slaknar med kondom, men då får en prova andra sätt/andra märken etc. Det är (enligt mig) inte värt risken.
 
Säger som dom andra, bra att du står på dig! Det är bullshit att "alla andra" går med på att ligga utan kondom. När jag har fått höra det påståendet efter att en kille hävdar att han inte kan använda kondom så brukar jag fråga hur ofta han testar sig, dessa killar som alltid ligger utan kondom brukar också vara dom som aldrig testar sig "för dom vet att dom inte har nått" 😵 :meh:
 
Kan vara att han slakar med kondom. Har han provat en storlek större? För om jag har förstått rätt är det ngt m blodgenomströmning som hämnas med för liten. En större ”satsar” inte på samma sätt.
 
Min uppfattning och erfarenhet är att erektionsproblem i samband med kondom så gott som uteslutande sitter i huvudet. Bullshit och egoism kan det vara, och kanske till och med sannolikt, men behöver ju inte vara.
Men problemet är ju hur som helst bara indirekt ditt @snöstorm , ur ditt perspektiv skulle jag absolut säga nej till penetrerande sex tills vidare. Han får försöka jobba runt den här mentala låsningen, kanske tillsammans med dig beroende på hur er relation känns, eller på egen hand.
 
Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte använda kondom för det går inte utan de blir slaka. Enligt dem så har det aldrig varit ett problem då alla tjejer gått med på att köra utan..

Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig? Kör verkligen alla andra bara på? Ingen av de dessa killar har ens haft kondomer hemma, det trodde jag att man hade om man bjuder hem någon man dejtar..
Om han inte kan och vill använda den med dig lär han ju inte använt den i allmänhet tidigare heller så han kan ju dragit på sig en del elände också. Speciellt om han dejtat mycket och eller inte är exklusiv ännu.

Tillbakakaka han blir slak med, du blir osugen utan.

Han borde ju kunna öva torrsim med kondomen hemma och en morot eller sig själv.
 
Jag har absolut varit med att den slaknar när det är dags för kondom. Flera gånger. MEN då har den ju varit på väg, och båda vill använda den. Så, det kan absolut vara så. Att säga att det inte är en grej tror jag är farligt och ställer ännu mer krav på att snubben alltid ska prestera.
Sen tycker jag att det är bådas ansvar att ha kondom, inte bara personen som ska ha det på sig. Sen är det ju dock otroligt mycket smidigare om den personen har det eftersom den vet vad som passar bäst!
 
Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte använda kondom för det går inte utan de blir slaka. Enligt dem så har det aldrig varit ett problem då alla tjejer gått med på att köra utan..

Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig? Kör verkligen alla andra bara på? Ingen av de dessa killar har ens haft kondomer hemma, det trodde jag att man hade om man bjuder hem någon man dejtar..
Det är verkligen inte "väldigt vanligt". Ren BS som alla andra skriver. Stå på dig! Din säkerhet går före hans trams!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 209
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 643
Senast: flera_00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp