Konferens, skype, webkamera. Hur?

Philosophia

Trådstartare
En kollega har föreslagit att vi ska hålla ett möte över datorn som involverar skype och webkamera. Eftersom jag är fullständigt trög och min kollega som inte förstår vidden av min tröghet som svar på mina frågor säger "Det är busenkelt" så skulle jag behöva ha lite svar på mina frågor:

- Hur fungerar det i största allmänhet?
- Behöver jag ha något program nedladdat?

Som sagt var, vidden av min tröghet är oändligt stor.
 
Sv: Konferens, skype, webkamera. Hur?

Du behöver ladda ner Skype (som är gratis) och beroende på vilken dator du har måste du kanske göra nåt åt webkameran. Och sen behöver du ju ha microfon, högtalare och webkamera på/till datorn.
 
Sv: Konferens, skype, webkamera. Hur?

Det tror jag inte, iaf inte om du gör det från företagets hemsida.
 
Sv: Konferens, skype, webkamera. Hur?

Jag hade skype förut, inget speciellt konstigt att ladda hem, det är en variant av msn om man ska uttrycka det enkelt.
Var bara noggrann och läs vad som är förifyllt när du laddar hem. Det finns ofta tillval som man klarar sig utan plus lite inställningar till egna datorn som man inte vill ha.
 
Sv: Konferens, skype, webkamera. Hur?

Jag använder Skype, ett bra program. Använder det mkt då min bästa kompis bor i USA. Vi typ pratar varje dag...
 
Sv: Konferens, skype, webkamera. Hur?

(...) det är en variant av msn om man ska uttrycka det enkelt.

Tack för bra tips! :)

Fast jag måste tillägga att "det är en variant av msn" inte säger mig särskilt mycket, vilket säger något om vidden av min tröghet på området. :D Många har försökt att förklara skillnaden mellan msn och e-post för mig utan att jag har förstått den exakta skillnaden.
 
Sv: Konferens, skype, webkamera. Hur?

Med msn menar jag förstås 'msn messenger'.

Det bästa sättet att lära känna skype eller messenger är ju så klart att använda det. Det är då man förstår skillnaderna.

Lycka till med ditt liveuppkopplade möte. :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 044
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 615
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp