Konstant hunger!?

L

LillaMy

Adopterade en hitte katt för 2 veckor sedan. Tippar på att han är sisådär 4 månader kanske. Han verkar vara konstant hungrig. Har han precis ätit och vi sätter oss och äter far han som enn vettvilling och tigger mat. Skulle nog kunna äta hur mkt som helst om han finge. Han är avmaskad för en vecka sedan och jag kan inte se att det ärnågon mask i bajset. Han har fint hull också.
Nån som vet ? Ska det vara så? Är kattungar konstant hungriga?? :confused:
 
Katter - speciellt kattungar - äter ofta men lite. Speciellt kattungar - de ska ha mat flera gånger om dagen.

Ge honom en begränsad mängd (rekommendationer står på matförpackningen), utspritt vid flera tillfällen, givet vid regelbundna tider (exempelvis fem-sex gånger om dagen - frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål). Låt honom vänta om han gnäller - snart lär han sig att det kommer mat vissa tider och han lär sig hushålla lite. ;)
 
Har dom haft dålig mattillgång en längre tid brukar dom vilja ha mat jämt. Men gör som Mandalaki skrivit tycker jag!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har en katt på sju månader, kastrerad, som får dubbelt så mycket Mush som det står på förpackningen, plus blötmat ibland när jag...
2
Svar
36
· Visningar
10 905
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jaha, då var det dags för lite spekulationer igen :D Min lilla Myra är ständigt hungrig. Så fort jag rör mig så springer hon runt mina...
2
Svar
22
· Visningar
10 196
Senast: Mahonia
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
23 907
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp