Konsten att bo i Lund

Väcker min tråd igen då jag nu börjat leta mer seriöst och ska titta på en lägenhet imorgon. Vildanden (Papegojlyckan?), är det ett okej område?
Jag har bott på Väster en gång i tiden och trivdes bra där :) Vildanden har ju tidigare varit renodlat studentboende men nu äger Heimstaden en del av lägenheterna och de har renoverat och fräschat upp dem på insidan. Så Vildanden håller på att blandas upp lite. Det är absolut ett ok område med cykelavstånd in till stadskärnan och stationen och nära till Nova köpcenter.
 
Jag stod i kö i 9 år för att få min lägenhet på Östra Torn, och det är inte ens en av de populäraste lägenheterna :down:. Men nya och dyrare lägenheter är det oftast kortare kötid på.
Östra Torn är ett trevligt område, lite "vid sidan av" så kan tänka mig att det är ganska lugnt och sen med Hardebergaspåret alldeles intill :)
 
LKF? Hur många års kötid behövs för det ungefär?
Jag har typ 12-13 år och behöver ”några år till” för en av de billigare, centrala lägenheterna enligt LKF. Jag kan få en dyrare, nybyggd, central lägenhet med dem köpoängen jag har. Men jag vill ha helst ha en sekelskiftes :) Har inte bråttom, utan låter bara tiden gå :)
 
Jag har typ 12-13 år och behöver ”några år till” för en av de billigare, centrala lägenheterna enligt LKF. Jag kan få en dyrare, nybyggd, central lägenhet med dem köpoängen jag har. Men jag vill ha helst ha en sekelskiftes :) Har inte bråttom, utan låter bara tiden gå :)
Förstår att du vill bo där, Lunds centrum är väldigt trevligt och LKF har några fina sekelskifteshus, som det på Skolgatan snett söder om Mårtenstorget :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 681
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp