Bukefalos 28 år!

Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Sv: Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Är det inte koppar som leder bäst? Dock är det väl väldigt opraktiskt att ha som jordspett med tanke på att det snabbt oxiderar i backen och då tappar mkt av ledningsförmågan..
 
Sv: Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Är det inte koppar som leder bäst? Dock är det väl väldigt opraktiskt att ha som jordspett med tanke på att det snabbt oxiderar i backen och då tappar mkt av ledningsförmågan..

Mycket riktigt, plus att det är så in i bänken dyyyyrt med koppar.

KL

Vi har hunnit med en del i helgen - ska bara ladda upp bilderna så ska jag uppdatera er :)
 
Sv: Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Så där!

Då vart nästan alla stående plank uppe! Dock hade det regnat på några av dem så vi har lite drygt en vägg kvar som vi inte kan göra färdigt förrän virket torkat. Köp inte press. på ÖB...
vgg1_148305790.jpg

vgg2_148305810.jpg


Vi lyckades öppna upp en av dörrarna in till ladugården så vi fick lite ljus in dit. Så nu kunde vi äntligen se lite mer och kunna börja planera för foderkammaren som ska vara precis i anslutning till lösdriften.
Mörk bild, men ändå..
foderrum4_148306238.jpg


Alles för denna gång..
 
Sv: Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Är det inte koppar som leder bäst? Dock är det väl väldigt opraktiskt att ha som jordspett med tanke på att det snabbt oxiderar i backen och då tappar mkt av ledningsförmågan..

Nej, det är faktiskt så att det är silver som har den bästa ledningsförmågan!

Dock är ju silver så dyrt, så det mest ekonomiska är alltså koppar, eller aluminium som nu börjar bli allt vanligare, trots att de har sämre ledningsförmåga.
 
Sv: Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Kul tråd:bump:

Ska bli roligt att se hur allt blir!

Själv hyr jag en gård där jag har ett mini-stall/sliten laggård. Hela laggårn är i stort behov av renovering men hyresvärden vill inte investera...känns inte helt kul att lägga ut jätte mycket pengar på någonting man själv inte äger, för kostnaden blir ju lätt rätt mycket även om man gör som ni gör.
Vi får se vad framtiden har att ge!
 
Sv: Konsten att bygga ett stall med fyndvaror

Jag måste vara korkad.. lite för många stjärnor för att jag ska kunna lista ut vad B*****t är för något.. Någon som kan fylla i?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har lite framtids planer eller projekt på gården 🐶 1.Vi har ett gammalt häst stall m. 7st boxar, ganska stor sadelkammare, 1st...
Svar
1
· Visningar
1 673
Senast: Monifa
·
Anläggning Hej alla erfarna stallbyggare! Behöver lite planeringshjälp. Vi ska bygga stall. Just nu är det sommarstängt på företaget som...
Svar
10
· Visningar
2 478
Senast: ptr
·
Anläggning Hej! Vi kommer, inom en snar framtid, att renovera vår gamla ladugård till ett kallstall och jag har fortfarande en del frågetecken...
Svar
0
· Visningar
983
Senast: kippskodd
·
Anläggning Hej, Jag och min sambo har nyligen köpt en mindre gård på landet. Här finns möjlighet till egen häst men inget stall. Det finns en...
2
Svar
34
· Visningar
6 039
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp