Konstgjorda blommor?

Bukefalos 30 år!

Jag har faktiskt hittat ett gäng som ser helt okej ut på dollarstore! Tyvärr byter de ju sortiment hela tiden beroende på vad de får tag på, men det kan ju vara värt en titt om du har något i närheten

Jag har en hortensia som jag köpte på NK i Stockholm för massa år sedan, kommer inte ihåg märket. Den ser fin ut och tillräckligt fin att svärmor kommenterade att den kommer dö inne på toaletten utan solljus 😅 jag duschar den typ vartannat år.

Har även en del snittblommor från newport. De har varierande kvalitet, en del är verklighetstrogna och andra inte. En del prisvärda, andra hutlöst dyra. Så dem måste man typ se på plats för att avgöra.

Äger bara 3 riktiga blommor nu i huset, när jag bodde i lgh hade jag massor och de växte som få, men här dör de döden.
Så nu har jag konstblommor/plastblommor överallt. Det syns att det är plastblommor ,em de ser inte allt för illa ut, vanesak. Har aldrig dammat av mina.

Är verkligen sämst på att hålla blommor vid liv, maken kallar mig blomhitler.. Jag inser ju att i vårt nyrenoverade sovrum kommer inte en enda blomma överleva, främst för att det typ aldrig kommer dras upp en rullgardin.. Men vill ändå ha blommor i fönstret och vet att jag läst tips på sidor som har riktigt verkliga plastblommor... lite dyra, men jag menar de kommer ju inte dö..
Någon som sitter på tips? Det var alltså inte Ikeas, även om de säkert har fina också..
Vill att de ska se så verkliga ut att man typ råkar vattna dom för att man inte fattar :rofl:
Jag har köpt på IKEA och Rusta. Finns jättemånga fina som inte alls ser konstgjorda ut, även om det finns sådana också. Man får välja lite ☺️

Inte konstgjorda men måste ändå tipsa om Living Flowers och Blombruket. Heeeelt underbara. Håller såklart längst om de inte står i solljus men jag har några buketter i fönstren och de har hållit sig fina länge ändå. Mina Living Flowers-buketter har jag haft i fyra år och de är fortfarande fina! Damm är bara att torka av lite försiktigt med en mikrofibertrasa.

Blomsterlandet kan ha i alla fall gröna växter som ser verklighetstrogna ut. Jag har beställt från nätet också, Fröken Fräken har blommor som ser riktigt verklighetstrogna ut. Har pelargoner därifrån som min moster trodde var verkliga (hon avskyr plastblommor av ren princip, så hon blev grundlurad :D).

Har bara konstgjorda växter i alla fönster som katterna har tillgång till, för de ska tugga på allting annars och några få äkta växter i rum som de inte har tillgång till när de är själva. Det enda negativa är att jag har flera fönster i söderläge och de växterna har blivit ganska blekta, men de har hållit så pass länge att det ändå varit motiverat att byta ut dem när de ser för jävliga ut. En levande växt hade inte överlevt 1) mig och 2) katterna så länge oavsett.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka