Konstig balans?

Märker inte av något onormalt idag.

Hade liksom ingen tanke på att det skulle vara något allvarligt innan ni började prata om akuten. Tänkte mest att det var en märklig upplevelse, som jag var lite nyfiken på varför det blev så.
Lovar jag ska vara mer observant om jag skulle märka något liknande igen, och att jag kan återanvända lite redan gjord mental förberedelse underlättar också.
 
Nu verkar det ju inte varit nån fara, och jag vill inte skrämma någon. Men var observant på om nåt känns annorlunda!

Min bästa kollega fick en allvarlig hjärnblödning förra veckan. Hon klagade på att hon kände sig yr, trött och ”full” veckan innan, sen gick det över några dagar fram tills hon kollapsade och blev medvetslös. Som en blixt från klar himmel just då, men det fanns ju signaler förstod vi i efterhand. :cry::cry:
 
Märker inte av något onormalt idag.

Hade liksom ingen tanke på att det skulle vara något allvarligt innan ni började prata om akuten. Tänkte mest att det var en märklig upplevelse, som jag var lite nyfiken på varför det blev så.
Lovar jag ska vara mer observant om jag skulle märka något liknande igen, och att jag kan återanvända lite redan gjord mental förberedelse underlättar också.

Jag tycker ändå att du ska kontakta vården. Tänk om det skulle bli en nästa gång och den blir värre? Better safe than sorry.

:heart
 
Detta var 20 år sedan men jag minns det väl. Jag vaknade på natten för att gå på toa, och precis som du beskriver så "lutade" jag, åt höger. Jag var inte alls yr eller hade nåt annat symptom, men kommer ihåg att jag satte handen mot väggen när jag gick till badrummet. Då tänkte jag att det nog berodde på att jag var yrvaken, men senare när jag steg upp på morgonen höll känslan i sig. Det var som om hela jag ville tippa åt höger, inte extremt men märkbart.
Idag hade jag sökt vård på direkten, men då gjorde jag inget. Däremot gjorde jag ett graviditetstest (!) samma morgon och det var positivt! På nåt märkligt vis kopplade jag ihop de två, och när den konstiga balansstörningen sen gick över under dagen, brydde jag mig inte mer om det.

Nu undrar jag ju om jag kan ha haft en ministroke?!?

Jag tycker absolut att du ska kontakta vården och be om en koll, man bör väl kunna se om man haft även en mycket liten hjärnblödning eller liknande??
 
Ja, det kan man. Kan dock krävas en del undersökningar för att upptäcka den.

Och där lägger jag till att det finns absolut små blödningar som är mycket svåra att se. Efter en tid resorberas även blödningen och försvinner. Det man kan se är ifall blödningen lämnat en permanent skada.

(De flesta strokes är ju för övrigt orsakade av blodproppar, ej blödningar, och de syns först på röntgen en tid efteråt om de är stora nog.)
 
Och där lägger jag till att det finns absolut små blödningar som är mycket svåra att se. Efter en tid resorberas även blödningen och försvinner. Det man kan se är ifall blödningen lämnat en permanent skada.

(De flesta strokes är ju för övrigt orsakade av blodproppar, ej blödningar, och de syns först på röntgen en tid efteråt om de är stora nog.)

Okej, vad bra att du lade till det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp