Bukefalos 28 år!

Konstig hälta

hanna_shetland

Trådstartare
Ett av våra halvblod har under en tid gått "spattliknande". Veterinär kontaktades och spatt uteslöts tidigt. Röntgen visade en liten urkalkning på ena frambenet i kotan men absolut inget som kunde utgöra någon fara utan helt normalt enligt veterinären.

Man kom fram till att hältan satt i carpus (samma ben) men på röntgen syns inget. Han är sprutad med tuppkam två gånger (senast för ett par dagar sen) men utan reaktion första gången och vi väntar nu på andra gångens eventuella reaktioner. Kanske, kanske kunde vara dålig ledvätska, enligt vet.

Nån som varit med om något liknande eller har idéer på vad det kan vara?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 344
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 342
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp