Konstig tidrapportering

BernT

Trådstartare
Jag var inne och kollade tidsrapporteringen för jobbet (som måste göras för annars får man aldrig rätt lön trots att vi har stämpelklocka och man måste göra den på sin fritid, inte okej tycker jag men det är en annan sak) och såg en konstig sak.

Den 9/10 har jag en karensdag, helt i sin ordning. Sen 10/10 är jag ledig. Därefter 11-12/10 är jag sjuk. Men de har lagt in att jag är sjuk på dagen emellan? Det var jag inte. Att jag gick hem tidigare den 9e var för att jag fick nackspärr. Tanken var att jobba 11-12 men hade extrem huvudvärk så kunde inte.

Sen är jag ledig 13-18/10, då har de lagt in att jag är sjuk där emellan?? Det var jag inte heller. Det ser ju jättekonstigt ut i tidsrapporteringen? Gör man så?

Gick tillbaka till juni och kollade för att se hur de gjort tidigare. 8/6 var jag sjuk och har karensdag. Sen ledig 9-12 sen jobb 13/6 och då har man INTE lagt in att jag är sjuk mellan där på mina lediga dagar så fattar inte varför de gjort så nu? Har mailat HR om detta nu på kvällen.
 
Jag var inne och kollade tidsrapporteringen för jobbet (som måste göras för annars får man aldrig rätt lön trots att vi har stämpelklocka och man måste göra den på sin fritid, inte okej tycker jag men det är en annan sak) och såg en konstig sak.

Den 9/10 har jag en karensdag, helt i sin ordning. Sen 10/10 är jag ledig. Därefter 11-12/10 är jag sjuk. Men de har lagt in att jag är sjuk på dagen emellan? Det var jag inte. Att jag gick hem tidigare den 9e var för att jag fick nackspärr. Tanken var att jobba 11-12 men hade extrem huvudvärk så kunde inte.

Sen är jag ledig 13-18/10, då har de lagt in att jag är sjuk där emellan?? Det var jag inte heller. Det ser ju jättekonstigt ut i tidsrapporteringen? Gör man så?

Gick tillbaka till juni och kollade för att se hur de gjort tidigare. 8/6 var jag sjuk och har karensdag. Sen ledig 9-12 sen jobb 13/6 och då har man INTE lagt in att jag är sjuk mellan där på mina lediga dagar så fattar inte varför de gjort så nu? Har mailat HR om detta nu på kvällen.

Hos oss står det sjuk fram tills man gör friskanmälan, oavsett om det är lediga dagar eller jobb.
 
Hos oss står det sjuk fram tills man gör friskanmälan, oavsett om det är lediga dagar eller jobb.

Jag har gjort sjuk och friskanmälan efter hur jag varit sjuk alltså sjukanmält 9e sen frisk 10e sen sjuk 11-12 frisk 13e. Tidigare har jag aldrig orkat vara så noggrann men det har ändå aldrig skrivits in att jag varit sjuk på lediga dagar. Anledningen till att jag varit så noggrann senaste månaderna är pga småskaligt krig på avdelningen mellan vissa grupperingar och HR.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 339
Senast: Rie
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 690
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Saigon
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp